Arhivi Kategorije: Prehrana

pomen ogljikovih hidratov

Ogljikovi hidrati dajejo energijo

Ogljikovi hidrati nam dajejo energijo .

Značilnost, ki jo ogljikovi hidrati imajo glede zagotavljanja energije je, da predstavljajo najhitrejši način njene zagotovitve. Energija, ki jo ogljikovi hidrati
zagotavljajo je življenjsko nujna . Ogljikovi hidrati jo lahko zagotovijo. Zavedati pa se velja, da ogljikovi hidrati niso vsi enaki. Ogljikovi hidrati imajo temu primerno drugačne lastnosti in učinkovine. Obstajajo enostavni in sestavljeni ogljikovi hidrati. Njihova razlika je predvsem v učinkovitosti. Učinkovitost prehrane je zelo pomembna, če se želimo zdravo prehranjevati. Zdravo prehranjevanje se zaveda potreb in možnosti. Potrebe in možnosti so različne. Potrebe so med seboj različne po starosti, spolu, aktivnostih in mnogih drugih značilnostih. Možnosti so različne glede na dostopnost, prihodek, nakupne in potrošne navade ter mnoge druge. Potrebe morajo biti predvsem optimalno zagotovljene. To pomeni časovno dovolj kakovostne in v zadostnih količinah. Ker je človek v večini primerov sladkosnedno bitje, se velikokrat porajajo želje, ki zdravju niso koristne. Lahko bi jih imenovali kar razvade. Razvade so lahko različno koristne in man koristne. Zdravju so lahko manj koristne, če jih ne znamo vnovčiti. Lastnost človeškega organizma med drugim je, da lahko zaužite snovi izkoristi na razne načine. V primerih, ko je človek aktiven, lahko zaužita količina alkohola, ki je načeloma nekoristna, bistveno hitreje izhlapi oziroma je porabljena. Oseba, ki ni aktivna, ima čisto drugačne posledice pri zaužitju alkohola. Negativne lastnosti, se čisto drugače odražajo. Podobno velja za mnoge druge lastnosti zdrave prehrane. Poleg tega imajo razvade pozitivno lastnost v občutku sreče. Pozitivno razmišljanje in energija sta lastnosti, ki ju je težko meriti, prinašajo pa pozitivne učinke. Tako lahko greh pri prehrani, prinaša pozitivne učinke. Velja pa se zavedati vseh dodatnih možnosti. Če se pregrešimo pri prekomernosti, lahko to z fizično aktivnostjo, dodobra izničimo. Človek je bitje, ki ima neverjetne možnosti in sposobnosti. Mora jih samo koristno uporabiti.

Ogljikovi hidrati so lahko koristen vir energije.

štedilniki in kuhalna plošča

Kuhalne plošče, domača sodobnost

Kuhalne plošče so domača sodobnost . Domača sodobnost so kuhalne plošče, ker premikajo meje dosegljivega v kuhinjah. Kuhalne plošče smo poznali že v preteklosti, le da se je v zadnjem času spremenilo marsikaj. Priprava jedi je od nekdaj ena najpomembnejših človekovih aktivnosti. Do današnjih dni se je spremenila v mnogih lastnostih. Priprava hrane na starodaven način je moč videti le še na kakšnem prstnem bivanju v naravi.

Sicer pa so stare kuhinje bolj ali manj le odsev preteklosti. Ohranjene so v nekaterih hišah ali muzejih, kjer so demonstracija preteklosti v kuhinji. Kuhalne plošče so ravno obratno korak naprej. Korak naprej so kuhalne plošče, ker imajo mnoge lastnosti, katere si še do pred kratkega nismo mogli predstavljati. Sodobne kuhalne plošče so glede na predhodnike prava znanstvena fantastika. Tisto, kar smo nekoč videli v znanstveno fantastičnih filmih, lahko danes izvajamo takrat, ko uporabljamo kuhalne plošče za pripravo jedi. Priprava jedi je mogoča z nekaj pritiski na gumb. Seveda moramo za to izbrati primerno kuhalno ploščo. Priprava jedi lahko poleg tega poteka na nekatere druge načine. Ljudje se pri odločanju največkrat opirajo na izkušnje. Običajno ustaljene vzorce preteklosti prebijejo posamezniki, ki se zavedajo mnogih prednosti. Največkrat množice sledijo njim potem, ko so spoznali naprednost tehnologije ter vse prednosti pri pripravi jedi.

Le še nekateri tradicionalno zapriseženi kupci vztrajajo na klasičnih načinih priprave jedi. Prednosti so na drugi strani namenjene predvsem tistim, ki so v prid dobrih lastnosti pripravljenih opustiti stare načine. Prihranek pri energiji je eden od razlogov, ki ljudi motivirajo pri izbiri sodobnih gospodinjskih aparatov. Priprava jedi je večkrat povezana z določeno količino energije, katera je potrebna, da postane jed užitna. Poraba energije je lahko od modela in izvedbe do modela in izvedbe različna. Kuhalne plošče so sodoben način starodavne aktivnosti, ki je prisotna v naših domovih od najstarejših časov do danes.

http://www.beko-si.com/Kuhalne-plosce

Imunski sistem in prehrana

Komu lahko pomagajo prehranski dodatki Fidimed

Fidimed je priznana blagovna znamka, ki že vrsto let na slovenskem trgu prehranjuje prehranska dopolnila. Slednja so v sodobnem svetu zelo pomemben vir hranilnih snovi, ki jih sicer ljudje ne dobijo v hrano ali pa jih iz hrane dobijo precej manj, kot bi jih dejansko potrebovali. Ali ste vedeli, da Fidimed izdeluje naravna prehranska dopolnila? Izdelki te blagovne znamke so prešli skozi izjemno nizko stopnjo obdelave, zaradi česar ohranjajo naravno strukturo elementov. To je pomembna informacija, saj se je potrebno zavedati, da v modernem svetu ljudje zaužijemo zelo malo hranil, ki imajo bogato naravno strukturo. Zato se Fidimed prehranska dopolnila umeščajo prav na ta razkorak med človeško potrebo po hranilnih snoveh in dejanskim vnosom, ki je v povprečju izjemno slab.

Ker se ljudje med seboj močno razlikujemo, imamo tudi različne potrebe po Fidimed prehranski dodatkih. Predvsem jih potrebujejo posamezniki, ki dolgotrajno jemljejo zdravila, ki jim jih je predpisal zdravnik. Običajno se Fidimed prehranski dodatki svetujejo tudi vsem tistim posameznikom, ki so pravkar preboleli kakšno bolezen ali pa so se rehabilitirali po kakšni poškodbi. Fidimed prehranski dodatki lahko pomagajo tudi posameznikom, ki so pod stresom. V tem obdobju se lahko močno poslabša splošno zdravstveno stanje, saj se imunski sistem močno oslabi. Takrat je potrebno v telo vnesti različne hranilne snovi, ki pomagajo ponovno vzpostaviti ravnovesje imunskega sistema.

Fidimed prehranski dodatki pa so pomembni tudi za osebe, ki imajo zelo malo časa zase in za to, da bi poskrbele za zdravo prehranjevanje. Ljudje bi morali vsaki dan pojesti dovolj sadja, zelenjave, mlečnih izdelkov in mesnih izdelkov. Iz vseh teh virov pridobivamo pomembna makro in mikro hranila. Veliko ljudi pa namesto te polnovredne hrane raje izbere krajšo pot: hitra prehrana. Takšnim osebam, ki jedo visoko predelano hitro prehrano lahko Fidimed prehranski dodatki pomagajo pri vzdrževanju zdravja, dobrega počutja in predvsem dovolj energije za delovanje.

http://fidimed.si/

Krvni tlak, eden od glavnih vitalnih znakov človeka

Krvni tlak zagotavlja normalen pretok krvi v ožilju, je pa tako, da vseskozi ni enak. Spreminja se glede na to kako spreminjamo svoj telesni položaj, odvisen je tudi od tega koliko smo telesno aktivni, prav tako je višji čez dan in nižji ponoči, ko mirujemo in spimo. Prav tako se nam stanje normalnega krvnega tlaka zviša ob razburjenju, strahu, bolečini in med telesno obremenitvijo. Višino krvnega tlaka določata dve vrednosti in sicer sistolični tlak v arterijah med srčnim utripom in diastolični tlak, ki je tlak v arterijah med dvema srčnima utripoma.  Krvni tlak  je lahko nizek, normalen ali visok. Prav povišan krvni tlak je lahko škodljiv, predvsem zato, ker lahko povzroči okvare ožilja, odpoved srca, srčnomišično ali možgansko kap, odpoved ledvic in nekatere druge težave. Vzroka za zvišan tlak praviloma ne poznamo in ga ne moremo ozdraviti, a lahko ga z ustreznim zdravljenjem znižamo na normalno vrednost. Krvni tlak nižamo z zdravili in predvsem z zdravim načinom življenja, kar pomeni uravnotežena in zdrava prehrana, v telo vnašamo čim manj soli, poskrbimo za redno gibanje, omejimo uživanje alkohola, opustimo kajenje in zmanjšamo telesno težo. Normalen krvni tlak pomaga, da živimo bogato in dolgo življenje.

Kako vemo, da nam primanjkuje magnezij?

Magnezij je mineral, ki je našem telesu nujno potreben, to vemo prav vsi, saj so nas učili že v šoli. A kako vedeti, da nam tega minerala v resnici tudi manjka, je pa že druga zgodba. Magnezij je sestavni del klorofila zato večino magnezija dobimo s prehrano, iz zelene listnate zelenjave. Ostali naravni viri magnezija pa so še soja, sir, arašidi, orehi, oves, krompir s lupino, banane, avokado, rjavi riž in posušene marelice. Dober vir magnezija pa so tudi nekatere mineralne vode. A kako vemo, da ga s prehrano v naše telo vnesemo premalo. Magnezij je nujno potreben, ko se nenadoma znajdemo v stresnih okoliščinah, da nam ga primanjkuje pa lahko ugotovimo po nekaterih znakih kot so mišični krči, slabost, glavobol, nemir, nenehna utrujenost in pomanjkanje apetita, zelo slabo spimo, oziroma sploh ne. Prav tako so lahko eden izmed opozorilnih znakov pomanjkanja magnezija tudi lomljivi nohti in motnje v delovanju srca. Predvsem je potrebno vedeti, večji vnos magnezija potrebujemo, ko je njegovo izločanje povečano z urinom, kar povzročajo nekateri diuretiki, antibiotiki in nekatera zdravila, ki zdravijo raka. Prav rado magnezija manjka nosečnicam, dojiljam, ljudem s sladkorno boleznijo in tistim, ki se redno ukvarjajo s športom.

Hrana in pijača

Hrana in pijača so dobrine, brez katerih ne moremo živeti. Gre za osnovne dobrine, za katere je prav zaradi njihove nujnosti tudi davek manjši. Vsaj za tiste osnovne dobrine to velja. Za alkoholne in podobne pijače to ne velja, saj ne gre za nujno potrebne stvari.

Določena živila oz. prehranska dopolnila imajo v naši prehrani prav posebno mesto. Vina prav gotovo spadajo med izjemno cenjena dopolnila vsaj pri nas, saj gre za tradicionalno pijačo, ki se v kulinariki uporablja že od nekdaj, poleg tega ga pri nas tudi sami pridelujemo in ima velik pomen za domače vinogradništvo in kmetijstvo.

Hrana in pijača je vedno pomembna za posamezno državo tudi s turističnega področja. Posamezne jedi predstavljajo neko pokrajino ali celotno državo in pogosto želijo turisti okusiti tudi to plat posamezne dežele.

Tako je nujno, da se predvsem delavci v gostinstvu in turizmu zavedajo tega, da jim je domača hrana in pijača dobro poznana in da poznajo tudi gostilne, ki pripravljajo tradicionalne slovenske jedi.

Med najbolj značilnimi jedmi, ki veljajo za avtohtone slovenske jedi lahko uvrstimo idrijske žlinkrofe, prekmursko gibanico, štruklje in številne druge.

Tudi ob obisku neke druge prestolnice ali mesta v neki drugi državi, lahko povprašate o domačih specialitetah in tako tudi vi spoznate prav posebno plat neke dežele. Ob obisku Italije boste prav gotovo naleteli na pizze in testenine, saj so te jedi najbolj značilne za to državo, prav takšno ponudbo boste prejeli tudi po drugih italijanskih restavracijah v Franciji, Nemčiji ali kje drugje.

Čisto vsaka država je nekaj posebnega in to se hitro opazi tudi pri prehrani.

Magnezij

Ohranimo zdravje, zato nikar ne pozabimo na magnezij

MagnezijMagnezij, vsi smo že slišali zanj, a vsi ne vemo kako pomemben je v našem telesu. Magnezij je element, ki je resnično nujno potreben za naše življenje. Je nepogrešljiv in z njim se lahko ubranimo pred tihim ubijalcem našega časa, to je visok krvni pritisk.

Toda poleg ohranjanja ta pravega pritiska in zmanjševanju previsokega, je Magnezij tisti, ki sprošča avtonomno živčevje, je ključni element za normalno rast, presnovo glukoze, celjenje ran in igra še kako pomembno vlogo pri razstrupljanju telesa. Povezan s številnimi fiziološkimi procesi v telesu, odgovoren za več kot 300 encimskih reakcij je prav Magnezij. Ker naše telo tega elementa ne more proizvesti samo, ga dobivamo vanj s pravilno in uravnoteženo prehrano ter s prehranskimi dopolnili. Še posebej morajo za dovolj Magnezija poskrbeti športniki, starejši ljudje, diabetiki in ljudje s srčnimi obolenji. Najboljši viri v hrani so banane, čokolada, oreščki, brokoli, morski sadeži, stročnice ter nekatere mineralne vode. Pomanjkanje ni prijetno in se kaže v obliki vrtoglavice, krčev mišic, nemira, glavobola in migren,  občutek gluhosti mišic. Magnezij je v našem telesu v sodelovanju s Kalijem pomemben gradnik v naših kosteh in zobeh. Rizični dejavnik različnih obolenj, ki nastanejo ob pomanjkanju je Magnezij.

Hujšanje, večno hrepenenje po vodnjaku mladosti

HujšanjeHujšanje, verjetno ni nikogar, vsaj oseb ženskega spola, ki še niso slišale za to besedo. Navadno se še posebej intenzivne priprave in napori do želene postave začnejo malo preden se začnejo poletni meseci in je čas, da se končno odvržejo odvečna oblačila. Že ob misli na kratka poletna krilca in na lahke majice se kar zgrozimo, ko zapremo oči in na tihem vidimo svojo zimsko podobo neznanke v ogledalu. Misija hujšanja je tako rekoč vsako leto nujno potrebna, pa, če si to želimo ali pa ne. Večina izmed nas si najprej pripravi shujševalni načrt. Hujšanje pa je proces, ki mora imeti več faz in se ne zgodi kar tako, iz dneva v noč. Dejstvo je, da prav vsak shujševalni načrt nikoli ni bil in nikoli ne bo enak za vse. Hujšanje tako zahteva povsem individualni pristop. To je pomembno predvsem zaradi dejstva, da smo si ljudje različni in telo vsakega posameznika zelo različno odreagira na določeno vrsto hrane. Vsak, ki hujšanje vzame dovolj resno se bo dobro spoznal s svojim telesom in z njegovimi zahtevami zato bo sčasoma zelo dobro ugotovil kaj mu ustreza in kaj ne. Težko in zahtevno opravilo, pa čeprav se nam ne zdi je hujšanje.

Živila brez glutena

Vsi, ki se ne srečujete s celiakijo ste zagotovo že slišali za prehranske izdelke brez glutena. Gre za vrsto hrane brez glutena, ki ni primerna zgolj za posameznike s celiakijo, ampak tudi za ljudi, ki prisegajo na zdravo prehrano. Z uživanjem izdelkov brez glutena si lahko precej izboljšamo svoje prehranske navade, kar ima pozitiven vpliv tudi na naše počutje. Si želite več energije in bolj zdrav način prehranjevanja. Pravi odgovor je hrana brez glutena.

Celiakija mogoče sprva predstavlja ogromno oviro pri svobodi prehranjevanja, a ko se enkrat navadimo za izdelke brez glutena je izbira in priprava obrokov lahko prav tako zabavna, kot pri hrani brez glutena. Vse več ljudi se zaradi preobremenjenosti odloča za spremembo življenjskega stila, kamor spada tudi radikalna sprememba prehranskih navad. Naj kot zanimivost dodam, da se tudi mnoge slavne osebnosti, kot je npr. Oprah odločajo za uživanje hrane brez glutena pa čeprav nimajo omejitev pri izboru hrane zaradi celiakije. Živilom brez glutena pripisujejo tudi nekatere unikatne lastnosti, kot so: zmanjševanje tveganja obolenja za srčno-žilne bolezni, zmanjševanje verjetnosti pojavitve nekaterih vrst rakavih obolenj, v nekaterih ameriških raziskava celo omenjajo, da hrana brez glutena prispeva k daljši življenjski dobi.

Ne glede nato ali ste oseba s celiakijo, hrana brez glutena lahko postane tudi vaša izbira izdelkov zdrave prehrane.

Zakaj so pomembni proteini in ogljikovi hidrati?

Kot že večina izmed nas ve, so beljakovine najpomembnejši sestavni del mišic, ki pa jih naš organizem razgraja na aminokisline – to so najmanjša enota proteina. Proteine običajno najdemo v mesu, mlečnih izdelkih (mleko, sir, skuta), jajcih in manjših količinah zelenjave. Proteine oziroma beljakovine mora vsak izmed nas zaužiti vsak dan, predvsem pa jih morajo še veliko več zaužiti športniki, saj morajo s proteini obnoviti in nahraniti mišice po naporni vadbi. Ker pa bi morali za to, da nahranijo mišice pojesti kar nekaj mesa in mlečnih izdelkov, pa zato jedo proteine, ki jih lahko dobimo v raznih trgovinah s športno prehrano. Ker so takšni proteini v plastični embalaži in v obliki prahu, veliko ljudi misli, da so narejeni na umeten način, ter da vsebujejo telesu škodljive snovi. Vendar to sploh ni res! Res je, da so malo predelani, vsaj zaradi roka uporabe, vendar vsebujejo enake snovi, kot pa na primer meso oziroma beljakovine, ki jih najdemo v naravnih izdelkih. Nekateri proteini vsebujejo še veliko boljše snovi, prav tako pa je vnos le-teh veliko lažji in učinek veliko boljši. Proteine lahko jemo tudi namesto obroka (zajtrk, malica in tako dalje).

Tako kot proteini pa so tudi pomembni ogljikovi hidrati, čeprav se jih kar precej ljudi izogiba, ker mislijo, da ogljikovi hidrati »redijo«. Je res, da osebe, ki pojedo veliko ogljikovih hidratov in se pri tem nič ne gibljejo, pridobijo na telesni teži, vendar če ogljikove hidrate jemo v zmerni količini, potem naj vas to ne skrbi, saj ogljikove hidrate čez dan »pokurimo«. Večina hrane vsebuje ogljikove hidrate: kruh, krompirju, riž, testenine, kaše, kosmiči, zelje, paprika in tako dalje. Oseba, ki ne je ogljikovih hidratov lahko občuti utrujenost, ima občutek brez moči, nima energije in tako dalje. Poznamo tudi sestavljene ogljikove hidrate, ki se delijo na tri skupine:
– disaharide
– oligosaharide
– polisaharide