Hujšanje in telesna aktivnost

Hujšanje je tema, ki je danes precej popularna tako med tistimi, ki bi radi ustvarili lepše telo, pa tudi med tistimi, ki bi radi izboljšali svoje telesno počutje in zdravje. Nasvetov, kako hujšati je veliko, vendar pa se dostikrat spregleduje nek zelo pomemben faktor: trening z utežmi. Nasveti za hujšanje velikokrat zmotno širijo prepričanje, da je aerobna vadba, kot so tek, hoja v klanec, skakanje s kolebnico itn., ključen dejavnik za hujšanje, kar se športa tiče. V resnici pa sploh ni tako. Veliko večji učinek lahko dosežemo, če delamo anaerobno vadbo, kot je vadba z utežmi.

Razlog za to trditev je precej preprost. Hujšanje je proces, ki je učinkovit, če traja čim več časa v dnevu. Aerobna vadba pospešuje procese, ki sodelujejo pri hujšanju predvsem v samem času njenega izvajanja, torej npr. med samim tekom. Vadba z utežmi pa pospeši telesno presnovo za zelo dolgo obdobje, ki traja v dan ali pa v noč, ko gremo spat, če smo trenirali popoldan ali zvečer. Hujšanje pa seveda ni odvisno le od telesne vadbe, ampak predvsem od prehrane. Če bomo pojedli več kalorij, kot jih bomo tekom dneva porabili, potem zagotovo ne bomo hujšali. Hujšanje je tako proces, ki se ga sicer lahko doseže že samo s kaloričnim primanjkljajem, vendar pa tak način hujšanja ni ne zdrav in ne estetski. Če mišic ne obremenjujemo, bo hujšanje vodilo v drastični upad mišične mase. Zato veliko ljudi sicer shujša na tak način, da zelo malo je, vendar pa je rezultat tak, da sicer tehtnica pokaže manj, vendar ne manj maščobe, ampak manj mišic.