hujšanje

Hujšanje in upočasnitev metabolizma

Hujšanje ni vedno lahko. Mnogo ljudi se odloči za hujšanje, prepriča se, da zmore slediti strogemu dietnemu režimu, zadeve se tudi loti in kaj kmalu tudi opusti. Razlogi so različni, vendar pa lahko možnost, da nam hujšanje spodleti, precej zmanjšamo, če se tega projekta lotimo na pameten način. Najbolj optimalno bo hujšanje takrat, kadar imamo izdelan kvaliteten jedilnik in hkrati tudi pameten program telesne aktivnosti. Kot prvo moramo vedeti, da se hujšanje prične šele takrat, kadar se telo nahaja v kaloričnem deficitu ali primanjkljaju. To pomeni, da v telo vnesemo manj energije, kot je telo dejansko tudi porabi.

Vedeti pa moramo, da telo neprestano rabi energijo. Rabi jo za dihanje, bitje srca, prebavljanje hrane, miselne procese itd. Poudariti je potrebno, da telo porablja energijo tudi takrat, kadar spimo, saj se vsi ti procesi tudi takrat nadaljujejo. Zato je mnogo ljudi, ki se odloči za hujšanje, na začetku tega procesa preveč zagnanih. Preveč si znižajo kalorični vnos in v ta proces vključijo preveč športne aktivnosti. Kadar se to zgodi, lahko hujšanje postane precej neuspešno. Rezultat tega pretiravanja je namreč upočasnjen metabolizem v telesu. Namesto, da bi telo pospešeno rabilo za energijo maščobo, na drastično zmanjšanje hrane in pretirano športno aktivnost odreagira na konzervativen način, to pomeni, da prične porabljati manj energije kot sicer. Hujšanje bi v teh primerih bilo bolj učinkovito, če bi bilo hrane več in telesne aktivnosti manj. Zato, če želimo biti uspešni, mora biti hujšanje tudi pametno zasnovano. Kalorični vnos nižamo počasi, telesno aktivnost pa izvajamo brez pretiravanja.