Kako se v telesu pokaže, ko manjka vitamin B kompleks?

B kompleks ni en sam vitamin, ampak je skupek več vitaminov skupine B. Vsak od njih ima svoje ime, označujemo jih s črko B in s številko. Večina teh vitaminov ima v telesu svojo vlogo, ki je izjemno pomembna, saj skrbi za nastajanje energije iz zaužite hrane. B kompleks skrbi za nastanek energije in zato, da pride hrana do končnega cilja in tam služi svojemu namenu, ki pa je v prvi vrsti ta, da nahrani prav vsako celico v našem telesu. Vitamini skupine B so vitamin B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9 in B12. Vitamin B1 vsebujejo polnovredna žita in žitni izdelki, soja, sadje, kvas, stročnice, krompir, jajčni rumenjak, arašidi, oreščki, mleko, večina zelenjave, ribe, meso – pusta svinjina, B2 najdemo v mleku in mlečnih izdelkih, mesu, ribah, jetrih, polnovrednih žitih, listnati zelenjavi, jajcih, stročnicah in v kvasu. B kompleks je tudi vitamin B3, ki je v jetrih, pustem mesu, perutnini, ribah, polnovrednih žitih, avokadu, dateljnih, figah, suhih slivah, praženih arašidih, kvasu, jajcih. Vitamin B5 se nahaja v jetrih, ledvicah, rumenjaku, kvasu. Vitamin B6 vsebujejo banane, polnovredna žita in kalčki, soja, perutnina, stročnice, rumenjak, listnata zelenjava, ribe, dinja, zelje, neoluščen riž, arašidi, orehi, kvas, jajca, mleko. Vitamin B7 vsebuje kvas, mleko, sojina moka, neglaziran riž, arašidno maslo, šampinjoni, cvetača, stročnice, goveja jetra, jajčni rumenjak, orehi. Vitamin B9 je v listnati zelenjavi, kvasu. Vitamin B12 je v jetrih, govedini, svinjini, ribah, jajcih, siru, mleku in mlečnih izdelkih. Vsak od vitaminov skupine B ima svojo specifično nalogo, a glede na to, da v telesu nastopajo skupinsko, jih je treba jemati skupaj. Zato je še kako pomembno, da jemljemo več vitaminov te skupine hkrati. Pomanjkanje enega od vitaminov, ki jih vsebuje B kompleks, namreč lahko povzroči povečano potrebo tudi po drugih iz te skupine.

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja