deli motorja

Pomembnost reduktorja

Na vsakem plovilu se srečamo z menjalniki, izjeme so le nekateri JET pogoni, ki menjalnika ne potrebujejo nujno. Glavna naloga menjalnika je spreminjanje smeri vrtenja propelerja. Motorji z notranjim izgorevanjem imajo tudi eno slabo lastnost, to je sprotno prižiganje in ugašanje.

Ko se motor vrti v prostem teku za to potrebujemo menjalnik, saj le tega premaknemo v položaj za vožnjo naprej ali nazaj. Zanimiva opcija menjalnika pa je redukcija vrtljajev, ta pa je potrebna za to ker imajo propelerji boljši izkoristek pri manjših vrtljajih, kot jih dajejo običajni motorji z notranjim izgorevanjem. Reduktor nam torej pomaga pri zmanjševanju vrtljajev, kar pa posledično pripelje do večjega in boljšega izkoristka.

Torej kako natančno deluje reduktor? Reduktorji so zobniška vodila, ki prenašajo moč in hitrost iz motorja na pogonsko gred. Motor je torej z gredjo povezan z reduktorjem ta pa nato z zobniškimi pari prenaša vrtenje. Več kot je zobniških parov, večja je lahko prestava. V reduktorju je lahko več vrst zobnikov, kot so valjasti ali stožčasti. Posebna izvedba gonila je tako imenovano polževo gonilo.

Pir reduktorju je treba paziti da je dobro zavarovan, saj lahko tujki in tekočina(voda) resno ogrozi zmožnost plovbe. Potrebno je paziti da so zobniki primerno naoljeni, da imajo zaščito proti tujkom, in da je ogrodje reduktorja primerno zatesnjeno s tesnilom. Tesnila naj se opremi tesno prilegajo, s tem preprečite neželeno iztekanje olja.

Torej reduktorje se lahko uporablja ko želimo zmanjšati število vrtljajev motorja in s tem povečati vrtilni moment. Z reduktorjem lahko spremenimo tudi smer prenosa moči, saj so lahko osi reduktorja soosne ali pa pravokotne

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja