Pravilna dnevna količina omega 3 maščobnih kislin

Omega 3 maščobne kisline so nujni sestavni del zdrave prehrane. Le redki pa vedo katera je tista optimalna dnevna količina omega 3, ki še ima pozitivni učinek na naše telo. Prevelika količina omega 3 ima lahko tudi negativni učinek na naše telo. Optimalno dnevno količino določajo vsaj trije faktorji.

1. Zakaj sploh jemati omega 3 maščobne kisline? Je razlog jemanja v izboljšanju zdravja ali povsem zdravstvene narave?

2. Vrste omega 3 maščobnih kislin:

EPA – velja za vitalno maščobno kislino. EPA omega 3 zmanjšuje tvorbo prostaglandinov v telesu. Zelo pomembno vloga igra tudi pri preventivi nastajanja krvnih strdkov. Poleg tega vpliva tudi na širjenje žil in zmanjšuje nastajanje vnetnih snovi, ki so odgovorne za kronične vnetne procese v našem telesu. EPA omega 3 so prisotne v ribjem olju.  

DHA – je najpomembnejša maščobna kislina, ki jo najdemo v možganih in očesni mrežnici. Je glavna sestavina vseh celičnih membran, ki so posledično odgovorne za zdravje celice. Nenasičene maščobne kisline zaradi svoje razvejane strukture delajo celične membrane bolj elastične, bolj fluidne. (vir: http://www.lekarnar.com/)

Natančna dnevna količina omega 3 maščobnih kislin ni nikjer povsem natančno določena. Nutricionisti, kardiologi in strokovnjaki za prehrano priporočajo: 500 mg EPA omega 3 na dan, 2 g ALA maščobnih kislin ter 500 mg DHA maščobnih kislin. Za bolj natančna priporočila pa se posvetujte s svojim osebnim zdravnikom ali povprašajte strokovno osebje v lekarni.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja