Pretirana anksioznost se lahko razvije v anksiozno motnjo

Včasih se vsi znajdemo v stresni situaciji. Takrat je povsem normalno, da čutimo prehodno tesnobo, nelagodje, živčnost in zaskrbljenost. A če začnemo tako reagirati na različne dogodke, s katerimi se srečujemo v življenju, to imenujemo anksioznost.

Anksioznost je stanje živčne napetosti, pojavi se lahko v različnih oblikah. Najbolj pogosta je vsesplošna in vztrajno prisotna tesnobnost, ki je bolnik sam žal ne more nadzorovati. Tesnoba se lahko stopnjuje vse do panike. Dovzetnost za anksioznost lahko bolnik podeduje ali pa je posledica takšnih in drugačnih doživetij iz otroštva. Tako so nekatere motnje povezane z na primer hladnim odnosom staršev do otroka ali z nenadno ločitvijo od starša. Anksioznost se lahko pojavi tudi po kakšnem stresnem dogodku, kot je na primer smrt ljubljene osebe. Najbolj pogosto pa anksioznost nima prepoznavnega vzroka.

Anksioznost ima lahko nevarne posledice.

Kakšni simptomi so značilni za anksioznost?

Ločimo psihološke in telesne simptome. Med psihološke simptome sodijo občutek ogroženosti, ki nima jasnega vzroka, napetost ter nesposobnost sprostitve, zaskrbljenost, motne spanja, občasne nočne more, motnje koncentracije in podobno. Pojavlja se tudi občutek depresije ter splošne nemoči.

Telesni simptomi se lahko pojavijo samo občasno, sem pa sodijo predvsem glavobol, krči v trebuhu, driska, bruhanje, potenje, cmok v grlu, pogosto odvajanje urina in tako naprej.

Pomagate si lahko z avtogenim treningom in drugimi tehnikami sproščanja, saj le-te učinkovito zmanjšujejo stres in lajšajo anksioznost. Odpravljanje stresa je namreč ključnega pomena pri zmanjševanju anksioznih motenj. Potem je tu še odvračanje pozornosti, pa tudi iskanje razumskih odgovorov ne bo odveč. Svetujemo tudi poslušanje glasbe, sprehode, pogovor in jogo.

Posežete lahko tudi po različnih pomirjevalih, ki pa žal lahko povzročijo psihično in fizično zasvojenost. Kratkoročno jemanje pomirjeval je morda res nujno, a nikakor jih ne smete jemati dlje časa. Vsekakor se obrnite na svojega zdravnika, saj vam bo znal ustrezno svetovati in pomagati.

Še več o anksioznosti si lahko preberete na strani www.vzajemna.si.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja