Sliva bo pospravila po našem črevesju

Vas muči napihnjenost, zaprtje in slaba prebava potem vam priporočamo, da posežete po slivah. Čeprav so slive najmanj cenjeno sadje ali vsaj navidezno spadjo v tako skupino, pa tam niso zaradi upravičljivega vzroka. Sezona sliv traja od maja in vse tja do oktobra. Med prvimi dozorijo japonske vrste, nato pa pri nas kakšen mesec kasneje. Sliva je bila odkrita pred približno 2000 leti na območju Kaspijskega morja. Po Evropi se je nato hitro razširilo gojenje sliv. Danes največ sliv gojijo v sadovnjakih v Rusiji, ZDA, na Kitajskem in tudi v Romuniji. Sliva je bogat vir fenolov, kateri delujejo antioksidacijsko, kar je pokazalo že kar nekaj raziskovalnih študij.

Sliva-1

Nad zaprtje se tako lahko spravimo s slivami. Slive vsebujejo več antioksidantov kot katerokoli drugo sadje – vitamin E, ki zavira nekatera znamenja staranja (na primer gubanje), in so dober vir kalija, v koristnih količinah vsebujejo še železo. Hranilna vrednost: 100 g sadja ima približno 40 kalorij. Tudi pri protinu, revmatizmu, ledvičnih boleznih in boleznih jeter se uporablja sliva kot dietna prehrana. Sliva je odlično odvajalo, pomaga pri spodbujanju prebave in pomaga ljudem brez teka oziroma apetita. V primeru težav s prebavo je priporočljivo zvečer v vodo namočiti pet do deset suhih sliv in jih skupaj z vodo zjutraj na prazen želodec pojejte.

Sliva-2

Sliva se nahaja v različnih kompotih, marmeladah, sokovih, tortah, jogurtnih napitkih. Med slivami ločimo namizne in kuharske slive, kjer so prve bolj okusne za jesti druge pa malo bolj kiselkaste in suhe. S slivami pa ne smete preveč pretiravati saj lahko v tem primeru povzročijo drisko ter želodčne in črevesne krče.

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja