Arhiv Značk: hrana

zdrav zajtrk

Prehrana nosečnice, zdrave razvade

Prehrana nosečnice mora zdrave razvade uvesti v vsakdanjik

Na področju prehrana nosečnice veljajo nekatere omejitve, določena živila velja v času nosečnosti zmanjšati v količini ali se jim celo odpovedati. Vsi se zavedamo, da gre za obdobje, v katerem poteka razvoj zarodka . Temu primerno je prehrana v tem obdobju spremenjena. Ni potrebno biti posebno pameten za ugotovitev, da slabe navade vplivajo na razvoj. Kot tudi, da prehrana nosečnice povsem spreminja logiko prehranjevanja. Ker se zarodek hrani preko nosečnice mora ta uživat večje količine, kakovost pa mora biti prilagojena zahtevam razvoja. Niso redki primeri, ko prehrana nosečnice iz nestrokovne osebe s področja prehrane pomeni spremembo v strokovnjaka s področja prehrane. Nekatere nosečnice sprejmejo novo življenjsko vlogo z vso resnostjo in odgovornostjo, vsak trenutek prostega časa namenijo izobraževanju in informiranju s področja prehranjevanja. Bolj postanejo pozorne na proces prebave, energijske potrebe, več pozornosti je namenjeno raznim občutkom, znakom in drugim informacijam, ki jih daje organizem. Dobra prehrana nosečnice v prvi vrsti prekine z raznimi hitrimi obroki, hitro pripravljeno hrano, na pol pripravljeno hrano in podobnim. Med prehrano sodijo bodisi živila, ki jih je moč uživati surova ali pripravljena živila. Priprava živil je tudi usmerjena v možnost odprave negativni posledic, ki se lahko zgodijo zaradi neustrezno pripravljene hrane. Predvsem gre za odpravljanje možnosti nastankov raznih bakterij. Temu primerno je prehrana nosečnice vedno pripravljena na način, ki takšne negativne možnosti odpravlja z vso resnostjo in odgovornostjo. Enako velja za kofein, energijske napitke in podobno. Za vse naštete so na voljo razne znanstvene študije, ki jasno sporočajo, kaj lahko povzročajo predvsem razvijajočemu se zarodku. V tem pogledu je potrebno razumeti povezavo organizma in zarodka. Človeški organizem je kompleksen, znano je tudi, da je zelo napreden in sposoben samostojnega odločanja oziroma ukrepanja.

Prehrana nosečnice mora zato za vsako živilo posebej poznati njegovo vlogo v organizmu.

Kako se v telesu pokaže, ko manjka vitamin B kompleks?

B kompleks ni en sam vitamin, ampak je skupek več vitaminov skupine B. Vsak od njih ima svoje ime, označujemo jih s črko B in s številko. Večina teh vitaminov ima v telesu svojo vlogo, ki je izjemno pomembna, saj skrbi za nastajanje energije iz zaužite hrane. B kompleks skrbi za nastanek energije in zato, da pride hrana do končnega cilja in tam služi svojemu namenu, ki pa je v prvi vrsti ta, da nahrani prav vsako celico v našem telesu. Vitamini skupine B so vitamin B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9 in B12. Vitamin B1 vsebujejo polnovredna žita in žitni izdelki, soja, sadje, kvas, stročnice, krompir, jajčni rumenjak, arašidi, oreščki, mleko, večina zelenjave, ribe, meso – pusta svinjina, B2 najdemo v mleku in mlečnih izdelkih, mesu, ribah, jetrih, polnovrednih žitih, listnati zelenjavi, jajcih, stročnicah in v kvasu. B kompleks je tudi vitamin B3, ki je v jetrih, pustem mesu, perutnini, ribah, polnovrednih žitih, avokadu, dateljnih, figah, suhih slivah, praženih arašidih, kvasu, jajcih. Vitamin B5 se nahaja v jetrih, ledvicah, rumenjaku, kvasu. Vitamin B6 vsebujejo banane, polnovredna žita in kalčki, soja, perutnina, stročnice, rumenjak, listnata zelenjava, ribe, dinja, zelje, neoluščen riž, arašidi, orehi, kvas, jajca, mleko. Vitamin B7 vsebuje kvas, mleko, sojina moka, neglaziran riž, arašidno maslo, šampinjoni, cvetača, stročnice, goveja jetra, jajčni rumenjak, orehi. Vitamin B9 je v listnati zelenjavi, kvasu. Vitamin B12 je v jetrih, govedini, svinjini, ribah, jajcih, siru, mleku in mlečnih izdelkih. Vsak od vitaminov skupine B ima svojo specifično nalogo, a glede na to, da v telesu nastopajo skupinsko, jih je treba jemati skupaj. Zato je še kako pomembno, da jemljemo več vitaminov te skupine hkrati. Pomanjkanje enega od vitaminov, ki jih vsebuje B kompleks, namreč lahko povzroči povečano potrebo tudi po drugih iz te skupine.

 

Hrana na Hrvaškem, pestrost okusov

Hrana na Hrvaškem je pestrost okusov.

Podobno kot drugod po svetu, je hrana na Hrvaškem odraz naravnih danosti in kulturnih posebnosti. Hrana na Hrvaškem tako nudi pestrost okusov glede na lokacijo kraja. Raznolika hrana na Hrvaškem je cenjena pri mnogih obiskovalcih. Hrana na Hrvaškem jih navdihuje za nove obiske in odkrivanje novih krajev in lokalnih kuhinj. V vsakem primeru je hrana na Hrvaškem velikokrat vzrok za krajše ali daljše obiske. V turističnih naseljih je hrana na Hrvaškem poleg raznolikosti okusov, tudi odlična in sveža. Ob obali celine, otokov in polotokov je prisotna bogata ribiška tradicija. Z bogato ribiško tradicijo je mogoče gostom zagotoviti najboljše. Svežo hrano Mediterana cenijo po vsem svetu, mnogi jo priporočajo v zdravstvene namene z željo izboljšanja zdravstvenega počutja. Kuharski mojstri seveda ne obvladajo izključno lokalno kuhinjo, ampak so poučeni o mnogih drugih prehranjevalnih navadah. Gostom lahko tako ustrežejo v vsaki njihovi zahtevi. Mnogi kuharji v turističnih naseljih prihajajo iz oddaljenih krajev, kar je za izkušnjo gurmanov več kot dobrodošlo. S seboj tako prinesejo tudi bogato kulturno izročilo svojega domačega okolja. Gostu se tako ni potrebno odpeljati v oddaljene kraje, ampak se lahko z bogatimi gurmanskimi užitki naužije v kraju letovanja. V pogovoru s kuharjem lahko izve marsikatero gurmansko skrivnosti, ki je zaupana le redkim. Poleg lokalnih kuhinj lahko gostje uživajo tudi v sodobnih prehranjevalnih navadah. Narekuje jih sodoben življenjski slog in sodobna spoznanja z različnih področji. Turističnim delavcem so ti sodobni življenjski slogi in sodobna spoznanja dobro znana, zato jih gostom lahko ponudijo. Posebnost pri tem je, da v okolici turističnih naselji večkrat najdejo večino sestavin za pripravo sodobnih jedilnikov. Za gurmane je to posebno dobrodošlo, saj lahko uživajo v svežem, sodobnem jedilniku s pridihom lokalnega. Hrana na Hrvaškem je vredna okušanja, izkušnje tradicionalnih gostov več kot odlično potrjujejo.

Hrana na Hrvaškem je čudovita izkušnja vredna ponovitve.

Prehranski dodatki

Kaj so prehranski dodatki in kdaj jih uporabljati?

Prehranski dodatki so še nekaj let nazaj veljali kot skoraj izključno domena športnikov, saj so le ti imeli povečane potrebe po določenih hranilnih snoveh. Vendar pa je današnji način življenja, predvsem pa današnji način prehranjevanja to razmišljanje prenesel na kar nekaj skupin današnjih ljudi. Hiter tempo življenja nam prinaša slabe razvade, vsaj kar se tiče prehranjevanja, ki je velikokrat pomanjkljivo, pa tudi neredno, le redko si vzamemo čas za aktivnosti v naravi, še manj za športne aktivnosti. Tako vedno več ljudi posega po prehranskih dodatkih. In kaj sploh prehranski dodatki so? Prehranski dodatki so živila, a njihov namen še zdaleč ni ta, da bi bili nadomestek za zdravo in uravnoteženo prehrano. Že samo ime namreč pove več, kot dovolj.

Prehranski dodatki na nek način pomagajo dopolnjevati našo prehrano. So koncentrirani viri posameznih ali pa kombiniranih hranil ali drugih snovi s hranilnim ali fiziološkim učinkom. Prehranski dodatki niso čudežni izdelki, kot bi si lahko marsikdo povsem napačno predstavljal. Prehranski dodatki se žal še vedno velikokrat napačno enačijo z anaboličnimi stereoidi, ki pa nimajo eni z drugim prav nobene skupne točke. Stereoidi so namreč v nasprotju s prehranskimi dodatki našemu zdravju škodljivi, saj vplivajo na človekove sposobnosti. Naravni viri so še vedno najboljši način za pridobivanje hranilnih snovi v telo, ko jih potrebujemo. A žal vedno ne dobimo dovolj hranil s samo hrano, bodisi zaradi že omenjenih slabih prehranjevalnih navad, ali pa zaradi industrijsko pridelane sodobne prehrane. Naš organizem tako velikokrat zahteva dodatna mikro in makro hranila. Prehranski dodatki pa niso le mikro in makroelementi, saj lahko poleg slednjih vsebujejo tudi aminokisline, maščobne kisline, rastline, rastlinske izvlečke, mikroorganizme itd. Posamezne življenjske okoliščine in obdobja, kot so nosečnost, hitra rast, šport, starost, bolezen velikokrat zahtevajo posebno pozornost, in to so tudi obdobja, ko so velikokrat potrebni prehranski dodatki.

Več informacij najdete tukaj