Arhiv Značk: kalcij

Da je vse tako kot treba, poskrbi kalcij

Kalcij je element, na katerega se spomnimo, ko govorimo o zdravju naših kosti in zob. A to je le eden od razlogov, zaradi katerih je kalcij našemu telesu tako potreben. Nova odkritja razkrivajo, da je kalcij potrebno vnašati v telo še iz enega drugega razloga in sicer naj bi bilo pomanjkanje kalcija – Floradix eden od razlogov, zakaj imajo starejši ljudje tanjšo kožo, kot jo imajo mlajši. Kalcij je osnovni element, ki ga je potrebno vnašati v telo pri preprečevanju in zdravljenju osteoporoze, saj skupaj z vitaminom D izboljša absorbcijo kalcija iz prebavil v kri. Kalcij je sestavina mnogih živil, najbolj bogata s njim so mleko in mlečni izdelki, nahaja pa se tudi v ribah, mesu, špinači, soji, ohrovtu, suhih slivah in korenčku.

Prav tako je kalcij dodan številnim prehranskim artiklom, kot je recimo pomarančni sok. Pomanjkanje kalcija je kar pogosto, še posebej v starosti in v obdobju rasti. V nekaterih primerih je smiselno raznoliki prehrani dodajati tudi kalcij v prehranskem dopolnilu. Prehranska dopolnila s kalcijem je najbolje jemati po jedi in pred spanjem, hkrati pa moramo paziti, da jih ne jemljemo sočasno s antibiotiki in dodatki železa. Za trdnost kosti najbolje poskrbi kalcij.

S kalcijem do močnejših kosti

Kalcij je tisti element, ki v človeškem telesu opravlja več življenjsko pomembnih nalog. Delež kalcijevih soli v telesni teži je približno 1,5 %, več kot 99% jih je v kostnem ogrodju in v zobeh, ostali del pa v celicah in v krvi. V našem telesu kalcij ureja celično presnovo in prepustnost celičnih open, vpliva na nastanek nukleinskih kislin, ki so nosilke dedne zasnove. Prav tako ureja strjevanje krvi, spaja celične skupine, prevaja živčne spodbude in uravnava zmogljivost srčne mišice. Kalcij je torej tisti pomemben element, ki sodeluje v celi vrsti encimskih dogajanj. Kalcij dobimo s pravilno prehrano in s pitno vodo, kar navadno že zadostuje za zadostno preskrbo.

Kalcij-za-mocne-kosti

Pomanjkanje pa lahko nastane v kolikor je voda, ki jo pijemo mehka ali pa imamo motnjo vsrkavanja kalcija iz črevesja. Takšno pomanjkanje pa lahko vodi do tega, da začne organizem črpati iz kosti in nastane osteoporoza. Kalcij lahko kupimo kot samostojno prehransko dopolnilo. Drugače pa je kalcij sestavina številnih živil, od tega ga je največ v mleku, mlečnih izdelkih in v mineralnih vodah. Ribe, meso, špinača, ribe, brokoli, korenček, soja, suhe slive so živila, ki vsebujejo kalcij, a v manjših količinah. Za trde kosti in lepe zobe uživajmo Kalcij.

Kalcij – življenjsko potreben element

Kalcij je srebrno bela, mehka kovina s simbolom Ca, ki jo lahko režemo z nožem. Je peti najpogostejši element v zemeljski skorji in se nahaja v kamninah. Je pa tudi eden izmed najpomembnejših mineralov v človeškem telesu, saj se ga kar devetindevetdeset procentov nahaja v kosteh in zobeh in jim daje trdnost in strukturo. Preostali kalcij lahko najdemo v živčevju, mišicah, srcu in krvi ter zunajcelični tekočini saj je nujen za številne telesne funkcije. Vloga kalcija v telesu je pomembna za rast kosti in zob, krčenje in sproščanje prečno progastih in gladkih mišic, uravnavanje prepustnosti celičnih membran, živčna prevodnost, delovanje imunskega sistema, strjevanje krvi, pravilno delovanje številnih encimov, povezovanje med celicami in tvorbo tkiva in delovanje številnih encimov.

Kalcij uravnava skupaj z magnezijem,kalijem in natrijem krvni tlak ter ravnotežje kroženja vode v telesu. V človeškem organizmu je povprečno kar okoli tisoč dvesto gramov kalcija, največ v obliki kalcijevih fosfatnih snovi. Kalcijeve spojine so kalcijev hidrogensulfid, kalcijev nitrat, kalcijev karbonat (apnenec), kalcijev oksid (žgano apno) bel prah, ki se stopi pri dva tisoč petsto stopinjah Celzija, kalcijev hidroksid (gašeno apno) ki se pridobiva z hidratizacijo. Kalcij uporabljamo tudi kot dodatek za legiranje (za izdelovanje svinčevih zlitin). Element, ki je zelo pomemben v človeškem telesu je kalcij.

kalcij kosti

Kalcij in njegova vloga v človeškem organizmu

Kalcij je pomemben mineral, ki se v telesu nahaja v precej velikih količinah in sicer nekje med 900 in 1200 grami. Zanimivo je, da kalcij predstavlja okrog odstotek in pol celotne človeške telesne mase. Že v osnovni šoli so nas učili, da se kalcij nahaja v zobeh in v kosteh, tam je kar 99 odstotkov vsega kalcija, ki se nahaja v telesu, ostali delež kalcija se nahaja v mišicah, celicah in pa seveda v krvi. Kot smo že navedli, kalcij je pomemben gradnik trdih tkiv kot so kosti in zobi, zato se pomanjkanje hitro odrazi na njihovem zdravju. Kalcij sodeluje pri celi vrsti procesov, ki potekajo v človeškem organizmu.

Z njegovo pomočjo je krčijo mišice, sodeluje pri uravnavanju tega, koliko so celične membrane prepustne. Kalcij je izjemno pomemben tudi pri delovanju živčnih impulzov in pa pri strjevanju krvi. Veliko ljudi pa ne ve tega, da je bistven element pri ohranjanju normalnega ritma srca. Kot lahko vidimo, je kalcij življenjsko pomemben in lahko si mislimo, koliko zapletov povzroči njegovo pomanjkanje v telesu. Najbolj pogosto kalcij primanjkuje pri starejših osebah in pa pri otrocih v obdobju rasti. Če kalcij primanjkuje se prične manjšati kostna masa, to pa lahko privede celo do osteoporoze, tako kosti postanejo bolj krhke, zaradi česar so prizadeti bolj izpostavljeni nevarnosti zlomov kosti. Kalcij lahko prične primanjkovati tudi takrat, ko pride do hormonskega neravnovesja ali pa pri dolgotrajnem jemanju določenih zdravil. Znaki, da kalcij primanjkuje, so tudi: pogosti mišični krči, mravljinčenje, moten srčni ritem in pa izguba apetita.

Kalcij v nosečnosti ne sme primanjkovati

Kalcij v nosečnosti ne sme primanjkovati

Kalcij v nosečnosti je zelo pomemben. Ker je kalcij eden izmed najbolj dejavnih mineralov, ki sodelujejo pri številnih telesnih funkcijah, mora biti skrb za kalcij v nosečnosti še toliko bolj povečana. Kalcij je odgovoren za trdnost in zdravje kosti in zob tako noseče matere kot razvijajočega se otroka. Odgovor na to, kako pomemben je kalcij v nosečnosti, priskrbi že uporaba zdrave pameti. Zelo je pomemben. Ampak tudi z vnosom ne smemo pretiravati. Kalcij se namreč v telesu ne absorbira, zato ga več kot toliko sploh ni smiselno zaužiti. Tako naj bi kalcij v nosečnosti zadoščal že v količini okrog 1000 miligramov na dan. To je nekako okvirna številka. V telo ga lahko spravimo na različne načine. Lahko ga dobimo s trdo hrano ali pa v obliki prehranskih dodatkov kot so razne kalcijeve tablete ali praški.

 

Kalcij v nosečnosti lahko ženska dobi tudi s tem, da ima štiri uravnotežene obroke, ki so bogati s kalcijem. Hrana, ki ga vsebuje veliko, je zlasti mleko in mlečni izdelki. Tako bo kalcij v nosečnosti najlažje dobiti z zaužitjem skute, sira, jogurtov in s pitjem mleka. Kalcij pa se nahaja tudi v zeleni solati, soji, korenju in še bi lahko naštevali. Primanjkljaj kalcija v nosečnosti se lahko kaže v zaostalem razvoju otroka in tudi na poslabšanju zdravja nosečnice. Ker je kalcij v nosečnosti pomemben tako za nosečo žensko kot tudi za razvijajočega se otroka, moramo paziti, da ga je vedno dovolj. Zavedati se moramo, da dalcij sodeluje pri številnih encimskih procesih, pri krčenju mišic in pri prenašanju informacij po živčevju.

Kalcij je pomemben mineral

Kalcij je najbolj zastopan mineral v človeškem telesu. Nahaja se v kosteh, zobeh, v krvi in v mišicah. Zanimivo je predvsem to, da je kar od 1 do 1,5 odstotka celotne človeške teže kalcij. To je podatek, ki se nanaša na zdravo odraslo osebo. Kalcij je najpomembnejši sestavni del zob in kosti. Nepogrešljiv pa je tudi pri številnih drugih telesnih procesih, ki se dogajajo v človeškem organizmu. Kalcij sodeluje pri krčenju mišic, prevajanju živčnih impulzov po telesu, sodeluje pri strjevanju krvi in nekaterih reakcijah, ki so povezane z encimi.

Kalcij lahko dobimo v različnih prehranskih virih. Največ ga je v mleku in mlečnih izdelkih, kot so jogurt, sir, skuta in drugi. Kalcij pa dobimo tudi v zelenjavi. Veliko ga je v listnati zeleni solati, soji in ohrovtu, tisti, ki imajo radi sadje, pa ga dobijo tudi v suhih slivah. Velikokrat pa zaradi bolezni ne moremo jesti dovolj zdrave hrane. Takrat moramo poskrbeti, da kalcij vnesemo v telo z drugimi viri. V poštev pridejo razne tablete in praški, ki vsebujejo kalcij in tako lahko z njihovo pomočjo zadostimo našim dnevnim potrebam po vnosu tega življenjsko pomembnega minerala. Dodatna potreba po tem, da vnašamo kalcij v telo, se poraja takrat, kadar moramo jesti nekatera zdravila, ki znižujejo absorbcijo kalcija. V primeru, da telo nima dovolj kalcija, se pojavijo različni simptomi in obolenja. Pogostokrat se zmanjša kostna masa, kar vodi v osteoporozo in osteopenijo. Zaradi tega postanejo kosti precej bolj krhke in verjetnost zlomov ter poškodb se bistveno poveča. Zato moramo vedno poskrbeti, da nam kalcij ne primanjkuje.