Arhiv Značk: magnezij

Kako vemo, da nam primanjkuje magnezij?

Magnezij je mineral, ki je našem telesu nujno potreben, to vemo prav vsi, saj so nas učili že v šoli. A kako vedeti, da nam tega minerala v resnici tudi manjka, je pa že druga zgodba. Magnezij je sestavni del klorofila zato večino magnezija dobimo s prehrano, iz zelene listnate zelenjave. Ostali naravni viri magnezija pa so še soja, sir, arašidi, orehi, oves, krompir s lupino, banane, avokado, rjavi riž in posušene marelice. Dober vir magnezija pa so tudi nekatere mineralne vode. A kako vemo, da ga s prehrano v naše telo vnesemo premalo. Magnezij je nujno potreben, ko se nenadoma znajdemo v stresnih okoliščinah, da nam ga primanjkuje pa lahko ugotovimo po nekaterih znakih kot so mišični krči, slabost, glavobol, nemir, nenehna utrujenost in pomanjkanje apetita, zelo slabo spimo, oziroma sploh ne. Prav tako so lahko eden izmed opozorilnih znakov pomanjkanja magnezija tudi lomljivi nohti in motnje v delovanju srca. Predvsem je potrebno vedeti, večji vnos magnezija potrebujemo, ko je njegovo izločanje povečano z urinom, kar povzročajo nekateri diuretiki, antibiotiki in nekatera zdravila, ki zdravijo raka. Prav rado magnezija manjka nosečnicam, dojiljam, ljudem s sladkorno boleznijo in tistim, ki se redno ukvarjajo s športom.

Magnezij, element pomemben v naravi in v našem telesu

Magnezij je zelo pomemben element, tako v naravi, saj je sestavni del Zemljine skorje, kakor tudi v človeškem telesu. V naravi je sestavni del rastlinskega klorofila, to je zelenega barvila. V človeškem telesu je kar 60 odstotkov magnezija shranjenega v kosteh, vpliva pa na delovanje vsaj tristotih encimskih dogajanj v telesu. Naše telo ga kljub tako veliki pomembnosti in potrebi po njem ne more proizvajati samo, zato ga v telo vnašamo s pomočjo prehrane. Obstajajo določena živila, ki ga vsebujejo več kot ostala, predvsem stročnice, nekatere zelenjadnice in morska hrana.

Magnezij – Fidimed je element, ki ga v določenih situacijah in pri določenih skupinah ljudi lahko tudi primanjkuje. Povečane potrebe po magneziju imajo predvsem športniki, mladi, katerih telo se še razvija, starejše osebe, nosečnice in doječe mamice, osebe, ki imajo stresno in zahtevno delo, srčni bolniki, sladkorni bolniki in ljudje, ki so na dietah. Kadar tega elementa primanjkuje, je še kako smiselno, da ga jemljemo v obliki magnezij tablet. Z jemanjem magnezij tablet vnašamo v svoje telo ta pomemben element in s tem vplivamo na delovanje srca, krepimo sklenino, prav tako pa poskrbimo za uravnavanje tlaka in sladkorja. Ko boli glava nam morda manjka Magnezij.

Magnezij

Ohranimo zdravje, zato nikar ne pozabimo na magnezij

MagnezijMagnezij, vsi smo že slišali zanj, a vsi ne vemo kako pomemben je v našem telesu. Magnezij je element, ki je resnično nujno potreben za naše življenje. Je nepogrešljiv in z njim se lahko ubranimo pred tihim ubijalcem našega časa, to je visok krvni pritisk.

Toda poleg ohranjanja ta pravega pritiska in zmanjševanju previsokega, je Magnezij tisti, ki sprošča avtonomno živčevje, je ključni element za normalno rast, presnovo glukoze, celjenje ran in igra še kako pomembno vlogo pri razstrupljanju telesa. Povezan s številnimi fiziološkimi procesi v telesu, odgovoren za več kot 300 encimskih reakcij je prav Magnezij. Ker naše telo tega elementa ne more proizvesti samo, ga dobivamo vanj s pravilno in uravnoteženo prehrano ter s prehranskimi dopolnili. Še posebej morajo za dovolj Magnezija poskrbeti športniki, starejši ljudje, diabetiki in ljudje s srčnimi obolenji. Najboljši viri v hrani so banane, čokolada, oreščki, brokoli, morski sadeži, stročnice ter nekatere mineralne vode. Pomanjkanje ni prijetno in se kaže v obliki vrtoglavice, krčev mišic, nemira, glavobola in migren,  občutek gluhosti mišic. Magnezij je v našem telesu v sodelovanju s Kalijem pomemben gradnik v naših kosteh in zobeh. Rizični dejavnik različnih obolenj, ki nastanejo ob pomanjkanju je Magnezij.

Ali je smiselno k prehrani dodajati magnezij?

Magnezij je snov, ki je življenjsko pomembna za naše telo. Brez njega preprosto ne moremo živeti. Pogostokrat slišimo, kako se magnezij in ostale minerale povezuje s splošnim občutjem, vitalnostjo, prožnostjo kosti in ostalimi dejavniki, ki vplivajo na splošno počutje človeka. Dejansko je magnezij zelo pomemben pri številnih procesih, ki potekajo v našem organizmu. Zagotavlja denimo zdravo strukturo kostnega tkiva, vpliva na delovanje pri stotinah različnih encimov, sodeluje pri sintezi beljakovin in pri presnovi ogljikovih hidratov ter maščob.

Magnezij tako kot večino mineralov ljudje pridobimo v telo prek hrane, ki jo dnevno zaužijemo. Vendar pa način življenja ali pa nenadna bolezen lahko vplivata na način našega prehranjevanja in s tem na kakovost zaužite hrane. Če se prehranjujemo z industrijsko predelano prehrano, če smo na zelo restriktivnih dietah, če bolehamo za boleznijo, ki ima simptome povečanega izločanja (potenje, uriniranje), potem moramo dodajati magnezij k naši prehrani v obliki prehranskih dopolnil. V primeru, da magnezija ne vnesemo dovolj v naše telo, potem se bodo bolezenski simptome še stopnjevali ali pa bomo pridobili nove simptome, ki so izključno vzrok tega, da nam primanjkuje magnezij. Simptomi, ki kažejo, da je čas, da dodamo magnezij v našo prehrano so številni. Med najbolj pogoste spadajo mišični krči, bruhanje in splošna slabost oziroma slabo počutje, glavobol, šibkost, lomljivi nohti in še bi lahko naštevali. Kadar se pojavijo takšni simptomi in če nasploh opazimo, da izločamo več kot sicer oziroma, da se je naša prehrana bistveno poslabšala, potem je smiselno dodajati magnezij. Simptomi, ki smo jih pravkar našteli, bi po tem morali izginiti, v nasprotnem primeru pa moramo obiskati zdravnika.

magnezij

Kaj je magnezij in kaj povzroča njegovo pomanjkanje

Magnezij je nujno potreben element, brez katerega organizem sploh ne more normalno funkcionirati. Zanimivo je, da magnezij sodeluje pri številnih procesih, ki se dogajajo v človeškem organizmu. Veliko ljudi magnezij povezujejo z zdravjem kosti, predvsem zaradi tega, ker vpliva na samo njihovo strukturo. Vpliva pa tudi na delovanje več kot tristotih encimov, ki so udeleženi pri številnih biokemičnih procesih v človeškem organizmu. Ključnega pomena je pri sami sintezi nukleinskih kislin in beljakovin. Magnezij nastopa tudi pri presnovi maščob ter ogljikovih hidratov. In ne navsezadnje je tudi izjemno pomemben faktor pri prenosu živčnih impulzov v mišična tkiva. Zaradi njegove pomembnosti, ki izhaja iz sodelovanja v številnih vitalno pomembnih funkcijah v človeškem organizmu, se magnezij dodaja k hrani kot prehranski dodatek takrat, ko sumimo na njegovo pomanjkanje.

Telesni znaki, ki kažejo na to, da nam primanjkuje magnezij, so številni. Najbolj pogost simptom pomanjkanja so mišični krči in tresenje mišic. Hudo pomanjkanje magnezija lahko vodi celo v bruhanje in različne vrste splošne slabosti, ki se nadaljuje v glavobole in nemirnost. Da primanjkuje magnezij, kažejo tudi nohti, ki izgubljajo na elastičnosti in se tako posledično pričnejo lomiti in krhati. Pomanjkanje pa lahko povzroča tudi utrujenost in nespečnost, kar lahko vodi tudi v razne duševne motnje. Te lahko nastopijo tudi mimo pojava nespečnost in splošne utrujenosti. Tako se s primanjkljajem magnezija povezujejo številni simptomi, ki močno ovirajo normalno delovanje človeka. Motnje so lahko celo tako hude, da se odrazijo na delovanju srca in vodijo celo v diabetes in osteoporozo. Magnezij je zato smiselno dodajati takoj, kot imamo sum, da ga uživamo v premajhnih količinah.