Arhiv Značk: nespečnost

Motnje spanja in urejanje življenjskega ritma

Motnje spanja lahko preprečimo tako, da uredimo življenjski ritem .

Težave, ki jih motnje spanja povzroča, so lahko velike, obsežne in kompleksne. Zavedati se je potrebno, da je človeško telo zelo zahtevna in kompliciran organ. Dobro delovanje je omogočeno s spoštovanjem načel dobrega počutja. Dobro počutje je nagrada za optimalno ravnanje s človeškim telesom. Vsak pretiravanje se na drugi strani odrazi v težavah, kar je spet nagrada v negativnem smislu. Pretiravanja so pri človeku prisotna od najstarejših časov. Z odraščanjem se človek navzame določenih navad, spozna kaj je prav in kaj ne, glede na danosti si razdeli svoje pravice in dolžnosti. Ko se pouči o normalnem stanju sestavin življenja, se večkrat pojavijo želje po spremembah. Človek je bitje, ki ima v sebi željo po spremembah. Spremembe so različne od človeka do človeka. Nekateri hočejo imeti več v materialnem, drugi v neotipljivem duhovnem svetu. Določen del populacije je tako pripravljen in želi delati več, da bo zadostil svojim materialnim želja. Na drugi strani je populacija, ki je pripravljena delati ravno dovolj, da preživi, preostanek aktivnosti pa posveča nematerialnemu bogastvu. Za lažjo predstavo si velja vzeti v oceno preprosto enačbo : želimo imeti večji dohodek na račun večjega dela, ali več prostega časa na račun manjšega dela. Motnje spanja so pogostokrat posledica raznih pretiravanj. Človek je bitje, ki velikokrat v življenju pretirava. Pretiravanje je del človeškega vsakdanjika od najstarejših časov, do danes. Človek lahko pretirava v mnogih aktivnostih. Hrana, pijača, preveč delovnih aktivnosti se kot negativna posledica lahko spremeni v motnje spanja. Preveč hrane in pijače lahko povzroči
motnje spanja. Tudi načrtovanje in razmišljanje o delovnih obveznosti lahko povzroči motnje spanja. Odpraviti takšne motnje spanja zahteva v veliki meri predvsem spremembo pogleda na življenje. Hrana je lahko veliko bolj optimalno uživana, posledično so bolj optimalne vse funkcije.

Motnje spanja lahko rešimo na enostavne načine.

Stres in zmanjševanje stresa

Stres je velik dejavnik tveganja za zdravje

Stres je ena izmed najbolj pogostih psihičnih težav, s katerimi se srečujemo v sodobnem svetu. Življenjske navade in življenjski slog je veliko ljudi pripeljal do tega, da so postali preprosto preobremenjeni. Največji dejavnik, ki vpliva na stres je obremenjenost z delom. Dejansko pa ni delo samo, tisto, kar nas obremenjuje, ampak naš odnos do dela. Preprosto rečeno, z delom si delamo preveč skrbi. Stres ne pomeni preprosto to, da smo preveč odgovorni, s tem je vse v najlepšem redu, ampak pomeni to, da sprejemamo preveč odgovornosti, ki jim velikokrat nismo kos zaradi njihovega obsega. Če bi delali opravila postopoma, pa bi lahko bili povsem učinkoviti. Zato je pomembno, da si v življenju ne zastavimo preveč ciljev na enkrat, saj to velikokrat vodi v stres.

Tudi življenjski slog močno vpliva na stres. Tisti ljudje, ki imajo zelo malo socialnih stikov, so veliko bolj nagnjeni k stresu kot osebe, ki imajo veliko stikov s prijatelji in znanci. Na sam stres pa vpliva tudi športna aktivnost. Stres se precej pogosteje pojavlja v zimskem času, ko so ljudje manj telesno aktivni. Precej izkušenj ljudi kaže, da ko so v svoje življenje uvedli dodatno telesno aktivnost, se jim je stres precej zmanjšal. Aktivnost namreč precej pripomore k temu, da se telo izmuči, posledica tega pa je, da se človek lažje sprosti. Telesna aktivnost je precej učinkovit način za blaženje težav z nespečnostjo, ki jih stres zelo pogosto povzroča.

Zavedati se morate, da je stres lahko resna motnja, ker se iz njega lahko razvijejo še dodatne težave. Z njim so povezane nespečnost, depresija, nagnjenost k samomoru in podobna nevarna stanja za osebo. Zato že danes, če slutite, da vas preganja stres, sprejmite korenite ukrepe. Pomagajte si z raznimi čaji za sproščanje, uvedite več telesne aktivnost v svoje življenje in si vzemite čas za druženje s prijatelji.

http://fidimed.si/strokovni_clanki/

Nespečnost

Kako pregnati nespečnost

Nespečnost je težava, ki jo je možno odpraviti, zato v primeru, da vas že nekaj časa muči, ne obupajte. Za zdravljenje te težave obstajajo različni prijemi in različna sredstva. Če težavo rešujete pri zdravniku, vam bo ta predpisal različna uspavala, ki pa imajo tudi stranske učinke. Nekateri zdravniki za nespečnost predpišejo tudi opiate in antidepresive. Brez recepta pa lahko poskusimo tudi melatonin, to je snov, ki za razliko od uspaval, ne spreminja osnovnega vzorca oziroma strukture spanja, kakor to počno močna uspavala.

Mnogi pa so nespečnost premagali tudi s tem, da so spremenili svoje življenjske navade. Nespečnost v blagi obliki je lahko posledica stresa. Možgani so preprosto preveč obremenjeni s premišljevanjem o tem, kako razrešiti različne življenjske situacije. Predvsem v tistem času, ko človek leže k počitku in ni drugih dražljajev iz okolice, se pričnejo odvijati miselni procesi, ki obujajo v zavesti različne probleme, s katerimi se oseba srečuje vsak dan. Te misli je težko pregnati in zato nastopi nespečnost. Proti temu se lahko uspešno borimo s tem, da v življenje vključimo telesno vadbo. Tako bomo poskrbeli, da se telo fizično izmuči, posledično pa bomo lažje zaspali. Pomembno pa je tudi to, kdaj smo telesno aktivni. Nekatere namreč lahko še dodatno ovira pri spanju, če so športno aktivni v večernih urah, zato je z aktivnostjo pametno končati vsaj nekaj ur preden se odpravimo spat.

Nespečnost lahko premagamo tudi z naravnimi snovmi, kakršna so zelišča. Vprašanje, kako hitro zaspati, nima preprostega odgovora, saj je to odvisno od človeka do človeka. Vendar pa se mnogokrat izkažejo najbolj preproste možnosti kot najbolj učinkovite. Mnogim pomaga baldrijan ali kamilica, spanec pa olajšata tudi sivka in pasijonka. Nespečnost pa lahko odženemo tudi s kozarcem toplega mleka, v katerega primešamo žličko medu. Poleg tega pa se nespečnost lahko premaga tudi z nakupom kvalitetnega vzglavnika in vzmetnice, ki spodbujajo anatomsko čim boljšo pozicijo spanja.

http://fidimed.si/