Arhiv Značk: omega 3

Kaj je ribje olje in za kaj se ga uporablja?

Ribje olje se uporablja kot dodatek k prehrani in je izjemno zdravo, še posebej tisto, ki vsebuje veliko omega 3 maščobnih kislin pa zelo pozitivno vpliva procese staranja v telesu. Ribje olje je pravi eliksir življenja, še posebej ugodno pa vpliva na bolnike, ki imajo težave s srcem. Razlikujemo dve vrsti ribjega olja in sicer prvo, ki je narejeno iz jeter rib polenovk in je izjemno bogato s vitaminoma A in D, ima pa manj omega 3 maščobnih kislin. Drugo ribje olje je izjemno bogato z omega 3 maščobnimi kislinami pa pridobivajo iz mesa rib, ki živijo v hladnih morjih, to so slaniki, tune in lososi. Ne le, da je koristno za srce in ožilje, ribje olje zelo pomaga tudi pri blažjih površinskih poškodbah, pri suhi ter pri razpokani koži, saj je znano, da spodbuja obnavljanje kože in pospešuje njeno celjenje. Preden se odločite za uporabo ribjega olja je potrebno vedeti ali morda niste na njega preobčutljivi, prav tako pa se je potrebno posvetovati z zdravnikom, če se stanje, zaradi katerega ste začeli olje uporabljati ne izboljša ali pa se celo poslabša. Ker vsebuje veliko vitamina A, velja posebna previdnost pri ljudeh, ki imajo težave v motnjah delovanja ledvic in pa seveda pri otrocih. Ribje olje je tisto, katerega pozitivne učinke lahko s pridom uporabljajo tudi nosečnice in doječe mamice,v priporočljivih odmerkih se ve. Ribje olje iz katerega so narejeni prehranski dodatki so varen  in učinkovit način, da zadostite potrebam svojega telesa.

Omega 3

Omega 3 maščobne kisline so zelo pomembne za naše zdravje, saj pomagajo pri zdravljenju bolezni srca in ožilja, znižujejo nivo holesterola in imajo nalogo odmaševanja arterij. Omega 3 kisline pa imajo tudi nekatere druge pozitivne učinke, kot je na primer vpliv na zdravje las ter kože. Ker ob njihovem uživanju maščoba hitreje izgoreva so zelo učinkovite tudi pri hujšanju. Ravnovesje med omega 3 in omega 6 maščobnimi kislinami naj bi bilo od 1 : 1 do največ 1 : 4. Kadar v telesu ni dovolj omega 3 maščobnih kislin, telo ne more resorbirati drugih maščob, ki tako ostanejo neizkoriščene. Najbolj bogat naravni vir omega 3 maščobnih kislin je laneno olje, toda le takrat kadar je stisnjeno brez prisotnosti zraka, zaščiteno pred svetlobo ter ga hranimo v hladilniku in porabimo v nekaj tednih. V nasprotnem primeru so boljša izbira sveže zmleta lanena semena, ki so pridelana na ekološki način. Velik vir omega 3 maščobnih kislin so tudi globokomorske ribe, predvsem sardele in inčuni ter ribje olje. Njihov učinek na telo je zelo pozitiven, saj vplivajo na zdravje srca, možganov, sklepov, ožilja in oči, redni uživalci pa naj bi bili tudi bolj odporni na bolezni kot so obolenja oči, depresija in bolezni srca. Ker pri uživanju omega 3 maščobnih kislin preko prehrane nikoli ne moremo vedeti točne količine, ki smo jo zaužili, so priporočljiva tudi različna prehranska dopolnila. Tako lažje nadzorujemo vnos, pa tudi sam vir omega 3 je lahko veliko bolj varen.

S kvalitetnimi omega 3 maščobnimi kislinami do boljšega zdravja

Kvalitetne omega 3 maščobe postajajo vse bolj pogosto uporabljeno prehransko dopolnilo. Pri nezdravi prehrani je nujno potreben dodaten vnos kvalitetnih omega 3 maščobnih kislin. Mnogi uveljavljeni znanstveni inštituti po vsem svetu so dokazali, da obstajajo nesporni pozitivni učinki, ki jih omega 3 maščobne kisline ustvarjajo v našem telesu. Z vnosom omega 3 lahko občutno zmanjšamo verjetnost srčnega infarkta. Omega 3 pomaga tudi vsem, ki se dnevno bojujejo s zasvojenostjo od raznih substanc. Po nekaterih raziskavah naj bi omega 3 maščoben kisline zmanjševale nastanek rakavih obolenj. Glede na to, da se počasi bližamo obdobju letnih dopustov, lahko dodamo, da z omega 3 lahko precej uspešno kontrolirate težo. Z omega 3 ne boste shujšali, lahko pa vam pomaga doseči stabilno težo, ki jo razne diete ne morejo zagotoviti. Saj poznate vse tiste jo jo učinke. Vedeti morate, da pri hujšanju ne gre le za dieto in zdravo prehrano, gre za zavestno odločitev – živeti zdravo. Omega 3 vam na tej poti lahko pomaga. Če se boste odločili za omega 3 prehransko dopolnili, izberite tisto prehransko dopolnilo, ki je preverjeno in ni ravno prvi poceni produkt iz Kitajske.

Seveda pa lahko shajate povsem brez prehranski dopolnil. Omega 3 je mogoče zaužiti v zdravi hrani, kot so različne vrste rib. Kot zanimivost lahko še dodamo, da omega 3 vpliva tudi na razvoj otroka. Nosečnicam se priporoča vsaj 400 g rib na teden. Ameriški znanstveniki so namreč prišli do ugotovitve, da so otroci, katerih matere so v času nosečnosti poskrbele za zadostno količino omega 3 maščobnih kislin, dosegli precej boljšo IQ klasifikacijo pri otrocih do osmega leta starosti.

Uživajte zdravo hrano in preventivno poskrbite za svoje zdravje že danes.

Pravilna dnevna količina omega 3 maščobnih kislin

Omega 3 maščobne kisline so nujni sestavni del zdrave prehrane. Le redki pa vedo katera je tista optimalna dnevna količina omega 3, ki še ima pozitivni učinek na naše telo. Prevelika količina omega 3 ima lahko tudi negativni učinek na naše telo. Optimalno dnevno količino določajo vsaj trije faktorji.

1. Zakaj sploh jemati omega 3 maščobne kisline? Je razlog jemanja v izboljšanju zdravja ali povsem zdravstvene narave?

2. Vrste omega 3 maščobnih kislin:

EPA – velja za vitalno maščobno kislino. EPA omega 3 zmanjšuje tvorbo prostaglandinov v telesu. Zelo pomembno vloga igra tudi pri preventivi nastajanja krvnih strdkov. Poleg tega vpliva tudi na širjenje žil in zmanjšuje nastajanje vnetnih snovi, ki so odgovorne za kronične vnetne procese v našem telesu. EPA omega 3 so prisotne v ribjem olju.  

DHA – je najpomembnejša maščobna kislina, ki jo najdemo v možganih in očesni mrežnici. Je glavna sestavina vseh celičnih membran, ki so posledično odgovorne za zdravje celice. Nenasičene maščobne kisline zaradi svoje razvejane strukture delajo celične membrane bolj elastične, bolj fluidne. (vir: http://www.lekarnar.com/)

Natančna dnevna količina omega 3 maščobnih kislin ni nikjer povsem natančno določena. Nutricionisti, kardiologi in strokovnjaki za prehrano priporočajo: 500 mg EPA omega 3 na dan, 2 g ALA maščobnih kislin ter 500 mg DHA maščobnih kislin. Za bolj natančna priporočila pa se posvetujte s svojim osebnim zdravnikom ali povprašajte strokovno osebje v lekarni.

Omega 3 in bolezni sodobnega časa

Omega 3 maščobe so tako imenovane esencialne maščobe, kar pomeni, da jih telo nujno potrebuje za svoje nemoteno delovanje, vendar pa jih telo samo ne more proizvesti. Da bi torej ohranili zdravo telo, moramo omega 3 maščobe vnašati kontrolirano. Današnja industrijsko predelana hrana je izjemno skopa, kar se tiče omega 3 maščob, saj industrijski procesi predelave živil uničujejo strukture spojin. Zaradi tega, če želimo živeti zdravo, moramo zavestno poskrbeti za vnos esencialnih maščob, kot so omega 3. Zelo bogati viri omega 3 maščob so mastne ribe, kot so sardine ali pa losos, prav tako jih najdemo tudi v jajcih in mesu. Vendar pa predvsem v jajcih in mesu je danes vsebnost omega 3 precej nižja, kot je bila v preteklosti. Zavedati se moramo, da s tem, ko se je človeška prehrana z industrijskimi predelovalnimi procesi močno poslabšala, se je poslabšala tudi krma za živali. Zato so tudi ti viri precej slabi, kar se tiče omega 3 maščob.

Zaradi tega se danes priporoča, da človek za vnos omega 3 poskrbi s prehranskimi dodatki v obliki kapsul z ribjim oljem. Dostopno je tudi samo olje, vendar je za številne posameznike okus tako slab, da se raje odločajo za kapsule. Omega 3 maščobe so zelo občutljive na zunanje razmere, zato moramo poskrbeti, da jih hranimo v temnem prostoru na sobni temperaturi. Če želimo ohraniti dobro telesno pripravljenost, moramo poskrbeti za svoje zdravje. Omega 3 maščobe so bistvenega pomena, če želimo ostati zdravi na dolgi rok, saj se z njihovim primanjkljajem dokazano povezujejo različne bolezni sodobnega časa.

omega 3

Zakaj moramo uživati omega 3 maščobe?

Omega 3 maščobe so že vrsto let v ospredju vseh prehranskih nasvetov. Zelo zanimiv podatek, ki kaže na njihovo učinkovitost, izhaja iz prakse. Vsi poznamo Eskime kot ljudstvo, ki živi v hudih podnebnih razmerah. O njih vemo, da so razmeroma debeli, odstotek predebelih je primerljiv s tistim, ki obstaja v Združenih državah Amerike. Vendar pa med njimi obstaja pomembna razlika, ki jo predstavljajo omega 3 maščobe. Čeprav so Eskimi tudi v povprečju predebeli, pa ne trpijo tako pogosto za sodobnimi boleznimi, kot trpijo Američani. Hrana, ki jo uživajo Eskimi je namreč zelo bogata z omega 3 maščobami, hrana, ki ji uživajo Američani, pa je bogata predvsem s slabimi maščobnimi viri, ki pospešujejo številna obolenja. Seveda je debelost pomemben faktor, ki slabša zdravstveno stanje, vendar še zdaleč ni edini, prav to dokazujejo Eskimi in številne znanstvene študije, ki so povezane z delovanjem omega 3 maščob.

Ker je sodoben stil prehranjevanje izjemno nezdrav, postaja zmeraj bolj smotrno v svojo prehrano dodajati omega 3 maščobe v obliki prehranskih dodatkov. Obstajajo namreč trdni znanstveni dokazi, da omega 3 maščobe preprečujejo različne kardiovaskularne bolezni. Prav tako pa so tudi pomembne za normalen razvoj in delovanje možganov. To morajo predvsem upoštevati noseče ženske, saj so omega 3 pomembne predvsem pri razvoju otrokovih možganov. Pozitivno delujejo pa tudi pri ljudeh, ki trpijo za Alzheimerjevo boleznijo. Nekatere raziskave so dokazale, da omega 3 izboljšujejo stanje pacientov z multiplo sklerozo. Prav tako pomagajo tudi pri depresiji in številnih drugih ter najbrž tudi na še neodkritih področjih. Omega 3 niso le modna muha, ampak so znanstveno dokazano učinkovit faktor za ohranjanje zdravja.