Arhiv Značk: omega 3 maščobne kisline

S kvalitetnimi omega 3 maščobnimi kislinami do boljšega zdravja

Kvalitetne omega 3 maščobe postajajo vse bolj pogosto uporabljeno prehransko dopolnilo. Pri nezdravi prehrani je nujno potreben dodaten vnos kvalitetnih omega 3 maščobnih kislin. Mnogi uveljavljeni znanstveni inštituti po vsem svetu so dokazali, da obstajajo nesporni pozitivni učinki, ki jih omega 3 maščobne kisline ustvarjajo v našem telesu. Z vnosom omega 3 lahko občutno zmanjšamo verjetnost srčnega infarkta. Omega 3 pomaga tudi vsem, ki se dnevno bojujejo s zasvojenostjo od raznih substanc. Po nekaterih raziskavah naj bi omega 3 maščoben kisline zmanjševale nastanek rakavih obolenj. Glede na to, da se počasi bližamo obdobju letnih dopustov, lahko dodamo, da z omega 3 lahko precej uspešno kontrolirate težo. Z omega 3 ne boste shujšali, lahko pa vam pomaga doseči stabilno težo, ki jo razne diete ne morejo zagotoviti. Saj poznate vse tiste jo jo učinke. Vedeti morate, da pri hujšanju ne gre le za dieto in zdravo prehrano, gre za zavestno odločitev – živeti zdravo. Omega 3 vam na tej poti lahko pomaga. Če se boste odločili za omega 3 prehransko dopolnili, izberite tisto prehransko dopolnilo, ki je preverjeno in ni ravno prvi poceni produkt iz Kitajske.

Seveda pa lahko shajate povsem brez prehranski dopolnil. Omega 3 je mogoče zaužiti v zdravi hrani, kot so različne vrste rib. Kot zanimivost lahko še dodamo, da omega 3 vpliva tudi na razvoj otroka. Nosečnicam se priporoča vsaj 400 g rib na teden. Ameriški znanstveniki so namreč prišli do ugotovitve, da so otroci, katerih matere so v času nosečnosti poskrbele za zadostno količino omega 3 maščobnih kislin, dosegli precej boljšo IQ klasifikacijo pri otrocih do osmega leta starosti.

Uživajte zdravo hrano in preventivno poskrbite za svoje zdravje že danes.

Pravilna dnevna količina omega 3 maščobnih kislin

Omega 3 maščobne kisline so nujni sestavni del zdrave prehrane. Le redki pa vedo katera je tista optimalna dnevna količina omega 3, ki še ima pozitivni učinek na naše telo. Prevelika količina omega 3 ima lahko tudi negativni učinek na naše telo. Optimalno dnevno količino določajo vsaj trije faktorji.

1. Zakaj sploh jemati omega 3 maščobne kisline? Je razlog jemanja v izboljšanju zdravja ali povsem zdravstvene narave?

2. Vrste omega 3 maščobnih kislin:

EPA – velja za vitalno maščobno kislino. EPA omega 3 zmanjšuje tvorbo prostaglandinov v telesu. Zelo pomembno vloga igra tudi pri preventivi nastajanja krvnih strdkov. Poleg tega vpliva tudi na širjenje žil in zmanjšuje nastajanje vnetnih snovi, ki so odgovorne za kronične vnetne procese v našem telesu. EPA omega 3 so prisotne v ribjem olju.  

DHA – je najpomembnejša maščobna kislina, ki jo najdemo v možganih in očesni mrežnici. Je glavna sestavina vseh celičnih membran, ki so posledično odgovorne za zdravje celice. Nenasičene maščobne kisline zaradi svoje razvejane strukture delajo celične membrane bolj elastične, bolj fluidne. (vir: http://www.lekarnar.com/)

Natančna dnevna količina omega 3 maščobnih kislin ni nikjer povsem natančno določena. Nutricionisti, kardiologi in strokovnjaki za prehrano priporočajo: 500 mg EPA omega 3 na dan, 2 g ALA maščobnih kislin ter 500 mg DHA maščobnih kislin. Za bolj natančna priporočila pa se posvetujte s svojim osebnim zdravnikom ali povprašajte strokovno osebje v lekarni.