Arhiv Značk: počutje

počutje in imunski sistem

Imunski sistem, živimo skladno z naravo

Imunski sistem lahko izboljša naravno življenje .

Človekov imunski sistem ima neverjetne sposobnosti . Seveda ne sam od sebe, ampak mu človek mora nameniti vse potrebno, da bo deloval. Če se bomo v zimskim mesecih večinoma zadrževali na toplem, ne moremo računati z odpornostjo na mraz. Ker imunski sistem preprosto ni imel možnosti okrepiti svoje sposobnosti. V primeru, da v zimskih mesecih večkrat gremo ven, pa čeprav zgolj na pol ure ali uro trajajoč sprehod, se zadeva bistveno spremeni. Človeško telo bo zaznalo spremembo temperature, temu primerno bo imunski sistem izkoristil vse možnosti, ki so mu na voljo. Temu primerno se bo dan za dnem krepil. Ker bo ob vsakem, v tem primeru pol ure ali uro trajajočem sprehodu, dan za dnem moral poskrbeti za ustrezno obrambno aktivnost. Seveda moramo za izboljšanje poleg tega delno poskrbeti tudi sami. Obleka in obutev mora biti emu primerna. Kar pomeni ne premalo topla in ne preveč topla, predvsem pa mora biti gibanju primerna. V primeru, da je gibanje bolj intenzivno je potrebno računati z potenjem, vlago, ki pri tem nastane pa je najboljše odstraniti na zunanjo stran oblačil. Koža bo pri tem suha, s tem pa preprečimo možnost prehlada. Nikakor si ne želimo, da bi v času, ko želimo imunski sistem okrepiti dosegli nasprotni učinek. Torej bi namesto izboljšanja zdravja, povzročali sebi škodo. Veliko vlogo pri krepitvi ima tudi počitek. Z njim se v telesu vzpostavi ravnovesje, ki pred tem ni mogoče, ker ima organizem druge naloge. Počitek prav tako vpliva na imunski sistem, če mu seveda nudimo ustrezno. Počitka mora biti kot prvo dovolj, biti mora tudi kakovosten. Koliko je dovolj počitka ni mogoče reči na splošno, saj imajo nekateri dovolj že vsega šest ali celo manj ur spanja, drugim je osem ur premalo.

Imunski sistem lahko krepimo na številne preproste vendar učinkovite načine.

zdravstveno zavarovanje

Izračun zavarovanja, dejavnik ocenjevanja

Izračun zavarovanja je dober, ko so izbrani in upoštevani ustrezni dejavniki ocenjevanja

Odgovornost, ki jo prinaša zavarovanje, ima težo predvsem v kakovosti odločitve. Vsak zavarovanec želi kakovostno zavarovanje . Kakovost se kaže predvsem v tem, kaj ima na izbiro, kako mu je ponujeno dosegljivo, kako se obljubljeno uresniči v primerih upravičenosti in na podlagi številnih drugih dejstev. Našteto se lahko oceni tako, da se izdela izračun zavarovanja, lahko pa se oceni tudi drugače. Izbira je od primera do primera različna, predvsem pa je v nekateri primerih izbira pičla, v drugih pa je izbira bistveno večja. Praktično govorimo o zavarovanjih, ki jih mora zavarovanec skleniti obvezno ter zavarovanjih, ki so bodisi sklenjena ali niso sklenjena. Pičla izbira je pri zavarovanjih, ki jih moramo skleniti obvezno, toliko bolj pa v primerih, ko je ponudnik en sam ali je ponudnikov manj. V teh primerih izračun zavarovanja izgubi svoj učinek, ki je sicer odlična osnova za odločanje med več konkurenčnimi ponudbami. Kjer je ponudnik en sam posebne izbire nima, nekaj ugodnosti mu nudijo razne pravice, če jih seveda izpolnjuje. Pri izbiri ponudbe, kjer je vsaj nekaj ponudnikov imamo več izbire, izračun zavarovanja v tem primeru pride do veljave. To velja tudi v primerih, ko imamo zelo podobno ceno storitve oziroma nam izračun zavarovanja pokaže podoben rezultat. Vsaka konkurenčna zavarovalnica nudi popuste vsem, ki imajo več sklenjenih zavarovanj, imajo manj nezgod oziroma manj pogosto uveljavljajo svoje pravice ter imajo na druge načine načeloma več možnosti za popust. Popusti in izračun zavarovanja seveda niso edini dejavniki odločanja. Nekaterim so všeč novosti, dodatne ugodnosti ter številni drugi dejavniki. Vsaka oseba si ustvari svoj način izbire, nekaterim je pomembna zgolj ugodna cena, drugim ugodni načini plačevanja, tretjim je pomembna kakovost, nekateri dajejo prednost dodatnim storitvam med trajanjem zavarovanja.

Izračun zavarovanja je računski del odločitve med vsemi ponujenimi zavarovanji.

nasveti v psihoterapiji

Nasveti v psihoterapiji

V psihoterapiji se slej ko prej zgodi, da pacient izrazi željo po psihoterapevtovem nasvetu. Nasveti se lahko pričakujejo v zvezi s pomembnimi življenjski odločitvami (npr. partnerski odnosi, službeno področje…) ali pa z bolj nedolžnimi odločitvami, ki pa pacientu vseeno povzročajo določeno stisko. Pacienti namreč dostikrat menijo, da lahko upravičeno pričakujejo psihoterapevtov nasvet, saj je psihoterapevt vendarle strokovnjak za področje čustvovanja in medčloveških odnosov. Medtem ko zdravniki zdravijo telesne bolezni in je njihova dolžnost, da dajo pacientom precej nasvetov (npr. glede zdrave prehrane, gibanja, jemanja zdravil…), pa je v psihoterapiji drugače.

Ob tem lahko pomislimo na kitajski pregovor, ki pravi: »Daj človeku ribo, nahranil ga boš za en dan. Nauči ga loviti ribe, prehranil ga boš za vse življenje.« Za trenutno razrešitev pacientove stiske ob odločanju je psihoterapevtov nasvet morda res dobrodošel, na dolgi rok pa pacientu odvzame možnost, da sam pride do svojih odgovorov. Psihoterapija pa se trudi prva to – da pride pacient do svojih odgovorov in poišče svojo pot, ki je lahko povsem drugačna od tiste, ki bi jo izbral psihoterapevt. Tako postaja pacient neodvisen in prevzema odgovornost za svoje odločitve.

Seveda pa se v določenih situacijah vseeno pričakuje, da psihoterapevt pacientu svetuje ali celo od njega kaj zahteva. Ko nekdo ogroža življenje ali zdravje sebe ali svojih bližnjih, je psihoterapevt dolžan posredovati. Prav tako se od psihoterapevta pričakuje, da predlaga pacientu obisk pri psihiatru, kadar se npr. sooča s težko depresijo in bi mu pomagali antidepresivi. Če vaz zanima psihoterapija v Ljubljani, lahko poiščete psihoterapevta tudi preko spleta prek iskalnih pojmov psihoterapija, psihoterapevt Ljubljana, ali kaj podobnega.

kako ukrepati pri izčrpanosti

Izčrpanost, živimo zdravo

Izčrpanost nas nagovarja, da živimo zdravo naslednji trenutek.

Živimo zdravo pomeni, da bo izčrpanost postala preteklost. Na voljo je veliko zdravih učinkovin. Informacije so pri tem ključnega pomena. Del informacij pa si lahko zagotovimo sami, saj ni nobena težava ugotoviti, kje je vzrok za izčrpanost. Sodobni čas narekuje tekmovalnost, kar pomeni v mnogih primerih tudi aktivnosti preko svojih zmožnosti in sposobnosti. Preko zmožnosti pomeni, da nismo sposobni v optimalnem času in z optimalno energijo, opraviti določeno aktivnost. Kot posledica se pojavi izčrpanost. Težave se lahko generirajo s tem, da si človek prizadeva vztrajati, izčrpanost pa razume kot minljivo posledico. Na žalost se velikokrat izkaže, da izčrpanost ni minljiva posledica sama po sebi. Ampak zahteva večje spremembe. Aktivnosti, katerim nismo dorasli ali zamenjamo z ustreznimi, ali pa zamenjamo aktualni pristop. Same aktivnosti nam narekujejo različne motivacije. Izboljšave imajo na voljo predvsem ljudje, ki so v preteklosti vlagali v krepitev svojih sposobnosti. Zdrava radovednost je pri tem koristna, še bolj koristno pa je organizirano izobraževanje. To pomeni, da učenje poteka z določenim ciljem in je tudi nadzorovano ter ocenjeno. Posledično tudi nagrajeno na razne načine. Nagrade za učenje so lahko vidne ali pa so nevednega značaja. Če je človek sposoben bolje razmišljati se to kaže predvsem v rezultatih. Vendar je vidna nagrada zgolj v učinkih. Vzroki zanjo pa temeljijo na razmišljanju. Ki ima neviden značaj. Vendar kljub temu zelo pomemben značaj. Ker človek lahko razmišlja, bo pri preutrujenosti najprej iskal načine za boljšo izvedbo. S tem bo pripomogel k temu, da bodo njegove aktivnosti manjše, vendar dosegle isti ali večji učinek. Kot so to zahtevale aktivnosti v preteklosti. S tem se v osnovi odpravi možnosti za nastanek težav, posledic in vzrokov povezanih z izčrpanostjo.

Izčrpanost ni težko odkriti, bolj pomembno pa je, da se oprimemo učinkovitih in enostavnih rešitev za njeno odpravo.

http://www.arspharmae.com/izcrpanost-in-sport/

prehlad in zdravje

Prehlad, optimistično razmišljanje

Prehlad zahteva predvsem optimistično razmišljanje v času trajanja, toliko bolje pa je, če se optimističnega razmišljanja oklenemo pred potencialnimi nevarnostmi za nastanek.

Optimistično razmišljanje je dobrodošlo, ko se dogaja prehlad. Mnogim obratno prehlad ne jemljejo kot optimistično razpoloženje . Vse skupaj, kar se dogaja kot posledica, prehlad vidijo kot negativno za prihodnost. Ob tem se je dobro zavedati, da je prehlad del življenja. Spremeniti v prihodnosti je mogoče veliko, saj prehlad prinaša znane spremembe. Zato je dobro, da se ozremo na primere dobre prakse. Mnoge je prehlad prizadel. Vendar je njihovo življenje enako kvalitetno, kot v času, ko prehlad še ni nastopil. Premagovanje težav je mogoče na klasične, sodobne ter alternativne načine. Vsekakor imamo pa novo priložnost za izboljšanje vsega, kar lahko spremenimo. Primeri dobre prakse so nam na voljo v našem okolju. V nekaterem primeru pa jih je potrebno poiskati zunaj svojega okolja. To pomeni, da je potrebno od primera do primera različno spremeniti vsakdanjik. Spremembe niso nujno posebno velike. Včasih imamo primere dobre prakse le korak stran od našega vsakdanjega življenja. Ker smo vpleteni v rutino, te dobre prakse niti ne opazimo. Zato se je v mnogih primerih dobrodošlo odreči rutini in narediti korak stran od rutine. Primeri druge prakse niso nič drugega kot osebe, ki so svoje težave uspešno odpravile. Tako lahko dobimo navdih ali pa tudi konkretna navodila in nasvete kako ravnati. Spremembe je dobrodošlo uvajati postopoma, pri tem pa paziti na morebitne negativne posledice. V primeru, da posledice ne moremo prenašati ali nam predstavljajo kakršno koli težavo, se je dobro posvetovati s strokovnjaki. Ti lahko iz prakse poznajo številne primere, ki so enaki našim ali pa so jim podobni. Iz izkušenj vedo celoten proces od zaznavanja težav, preko zdravljenja ter odpravljanja težave, ter nenazadnje sprememb ob končanem zdravljenju oziroma odpravljanju težav.

Prehlad je izkušnja praktično vsakega posameznika.

Več

zdrav zajtrk

Zdrav zajtrk, vzemimo si čas

Zdrav zajtrk zahteva zagotoviti čas za prehrano.

Med vsemi dnevnimi obroki je zdrav zajtrk eden najpomembnejših. Človeški organizem se med počitkom regenerira. Kar med drugim pomeni, da se funkcije organizma, katre potrebujejo počitek, obnovijo in so pripravljene za dnevne aktivnosti. Poleg tega je počitek pomemben zato, da se nekatere funkcije človeškega organizma za določen času ustavijo. To jim omogoča regeneracijo. Prebava je tipičen primer funkcije človeškega organizma, kateri naj bi se skozi čas počitka regeneriral. V tem času se zaužita hrana pretvori v koristne učinke. Zjutraj zalog zaužite hrane ni več, ker je preko procesa pretvorbe v koristne učinke bila uporabljena. Zdrav zajtrk potrebujemo, da te zaloge nadomestimo z novimi. Težava, ki nastane, v primeru, da zdrav zajtrk izpustimo, je pomanjkanje energije. Zdrav zajtrk nam pomaga zagotoviti energijo . Hkrati pa zdrav zajtrk pospeši izločanje nekoristnih snovi iz telesa, katere so bile ustvarjene preko procesa regeneracije. Zajtrk ne potrebuje nobenega znanstvenega pristopa, ampak je potrebno preprosto jesti. Kaj in koliko je treba jesti lahko najbolje ugotovit vsak posameznik sam. Človek je edinstven, zato so njegovi okusi, potrebe in druge pomembne lastnost zelo različne. V primeru, da so v nadaljevanju dne pričakovane fizične aktivnosti, bo potreboval zajtrk, kateri bo zagotovil potrebno energijo za te fizične aktivnosti. Brez tega se bodo v času fizičnih aktivnosti začele pojavljati težave. Vsak človek jih lahko občuti drugače. Nekateri kot pomanjkanje moči, drugi postanejo brez volje, tretji se zatekajo k raznim izgovorom in izmikanjem ter podobno. Dober zajtrk nas vseh teh težav obrani. Na drugi strani oseba, ki fizično ni izrazito aktivna, ne potrebuje zajtrka, ki je značilen za fizično aktivno osebo. Manjše potrebe potrebujejo predvsem lažjo prehrano ter manjše zaloge energije. Nikakor pa to ne pomeni, da se take osebe lahko izognejo zajtrku.

Zdrav zajtrk predvsem mora obstajati, če želimo, da se bo kakovost življenja obdržala na optimalni ravni.