Arhiv Značk: prehransko dopolnilo

Prehranska dopolnila, pomemben dodatek k uravnoteženi prehrani

Prehranska dopolnila niso v nobenem primeru nadomestilo za uravnoteženo prehrano, a v nekaterih primerih so potrebni in dobrodošli. Njihov osnovni namen je  dopolnjevanje običajne prehrane. Kadar vseh snovi ne dobimo s hrano je smiselno, da posežemo po prehranskih dopolnilih, kar je največkrat potrebno pri otrocih, nosečnicah, športnikih in pri starejših ljudeh. Prehranska dopolnila so koncentriran vir posameznih, lahko tudi kombiniranih hranil in vedno več se uporabljajo tudi pri otrocih. Pr neješčih otrocih, otrocih, ki ne jedo dovolj sadja, zelenjave ali mlečnih izdelkov, pojedo preveč hitre hrane in gaziranih pijač je smiselno da jim damo prehranska dopolnila. Ker so prehranska dopolnila podobna zdravilom, tako po obliki, kot po načinu jemanja je pomembno vedeti, da ne pomenijo enako. Še posebej nekateri vitamini in minerali v obliki zdravil vsebujejo več hranil kot prehranska dopolnila. Prehranska dopolnila so dosegljiva v različnih oblikah, lahko vsebujejo zdravila, zdravilna zelišča ali so izvlečki vitaminov in mineralov. Kupi se jih lahko v obliki tablet, kapsul, pastil, v obliki praškov ali kot tekočina. Z naravnimi ali imenovanimi tudi bio prehranskimi dopolnili ohranjamo svoje zdravje ali svojemu telesu povrnemo vitalnost in ohranjamo telesne funkcije v najboljši kondiciji. Kot dober dodatek k hrani uživajmo prehranska dopolnila.

 

Kako vemo, da nam primanjkuje magnezij?

Magnezij je mineral, ki je našem telesu nujno potreben, to vemo prav vsi, saj so nas učili že v šoli. A kako vedeti, da nam tega minerala v resnici tudi manjka, je pa že druga zgodba. Magnezij je sestavni del klorofila zato večino magnezija dobimo s prehrano, iz zelene listnate zelenjave. Ostali naravni viri magnezija pa so še soja, sir, arašidi, orehi, oves, krompir s lupino, banane, avokado, rjavi riž in posušene marelice. Dober vir magnezija pa so tudi nekatere mineralne vode. A kako vemo, da ga s prehrano v naše telo vnesemo premalo. Magnezij je nujno potreben, ko se nenadoma znajdemo v stresnih okoliščinah, da nam ga primanjkuje pa lahko ugotovimo po nekaterih znakih kot so mišični krči, slabost, glavobol, nemir, nenehna utrujenost in pomanjkanje apetita, zelo slabo spimo, oziroma sploh ne. Prav tako so lahko eden izmed opozorilnih znakov pomanjkanja magnezija tudi lomljivi nohti in motnje v delovanju srca. Predvsem je potrebno vedeti, večji vnos magnezija potrebujemo, ko je njegovo izločanje povečano z urinom, kar povzročajo nekateri diuretiki, antibiotiki in nekatera zdravila, ki zdravijo raka. Prav rado magnezija manjka nosečnicam, dojiljam, ljudem s sladkorno boleznijo in tistim, ki se redno ukvarjajo s športom.

S kvalitetnimi omega 3 maščobnimi kislinami do boljšega zdravja

Kvalitetne omega 3 maščobe postajajo vse bolj pogosto uporabljeno prehransko dopolnilo. Pri nezdravi prehrani je nujno potreben dodaten vnos kvalitetnih omega 3 maščobnih kislin. Mnogi uveljavljeni znanstveni inštituti po vsem svetu so dokazali, da obstajajo nesporni pozitivni učinki, ki jih omega 3 maščobne kisline ustvarjajo v našem telesu. Z vnosom omega 3 lahko občutno zmanjšamo verjetnost srčnega infarkta. Omega 3 pomaga tudi vsem, ki se dnevno bojujejo s zasvojenostjo od raznih substanc. Po nekaterih raziskavah naj bi omega 3 maščoben kisline zmanjševale nastanek rakavih obolenj. Glede na to, da se počasi bližamo obdobju letnih dopustov, lahko dodamo, da z omega 3 lahko precej uspešno kontrolirate težo. Z omega 3 ne boste shujšali, lahko pa vam pomaga doseči stabilno težo, ki jo razne diete ne morejo zagotoviti. Saj poznate vse tiste jo jo učinke. Vedeti morate, da pri hujšanju ne gre le za dieto in zdravo prehrano, gre za zavestno odločitev – živeti zdravo. Omega 3 vam na tej poti lahko pomaga. Če se boste odločili za omega 3 prehransko dopolnili, izberite tisto prehransko dopolnilo, ki je preverjeno in ni ravno prvi poceni produkt iz Kitajske.

Seveda pa lahko shajate povsem brez prehranski dopolnil. Omega 3 je mogoče zaužiti v zdravi hrani, kot so različne vrste rib. Kot zanimivost lahko še dodamo, da omega 3 vpliva tudi na razvoj otroka. Nosečnicam se priporoča vsaj 400 g rib na teden. Ameriški znanstveniki so namreč prišli do ugotovitve, da so otroci, katerih matere so v času nosečnosti poskrbele za zadostno količino omega 3 maščobnih kislin, dosegli precej boljšo IQ klasifikacijo pri otrocih do osmega leta starosti.

Uživajte zdravo hrano in preventivno poskrbite za svoje zdravje že danes.