Arhiv Značk: trženje

Večkanalni marketing, sprememba povpraševanja

Večkanalni marketing je odgovor na spremembe povpraševanja .

Spremembe povpraševanja so prisotne od najstarejših časov, večkanalni marketing je zato zgolj del nenehnega razvoja človeške vrste. Pred njim je bil zelo pomemben prehod od klasičnega na internet trženje . Lahko bi rekli, da ta sprememba še ni dokončna ter se razvija. Verjetno dokončno do prehoda ne bo nikoli prišlo, saj ima klasičen pristop nekatere nezamenljive lastnosti. Bolj se spreminja spletno trženje, večkanalni marketing je lep primer. Razvoj spletnega trženja pogojujejo številni dejavniki, kot so tehnologija, družba, potrošniki, zakonodaja ter drugi dejavniki. Tehnologija je od časov prvih trgovin na spletu napredovala, postala je bolj izpopolnjena in zmogljiva. Dovolj je, da pogledamo v zgodovino svojih računalnikov oziroma njim podobnih naprav. V preteklosti smo imeli predvsem stacionarne računalnike, uporabljali smo jih omejen čas, dostop ni bil enostaven, vsebine so bile blago rečeno skromne. V takem okolju se večkanalni marketing ne more razvijati, ker nima osnovnih pogojev. Do njega smo prišči preko vmesnega obdobja, ki so ga zaznamovali začetni koraki na področju spletnega trženja. Ker je bila ponudba omejena in hkrati privlačna, je največkrat obisk pomenil tudi nakup ponujenega blaga ali storitev. Danes so vsebine bogatejše, veliko več časa smo prisotni na spletu, naprave so neprimerno bolj zmogljive in dostopne. Zato ima večkanalni marketing možnosti za obstoj in razvoj. Obisk spletne strani ni nujno povezan z nakupom ponujenega, ampak želimo pred tem izkoristiti možnost dodatnih informacij. Želijo se prepričati ali nam je ponujeno ustrezno, kakšne so lastnosti, kako je z uporabo v praski in podobno. Lahko rečemo, da je večkanalni marketing omogočil tudi razvoj kupcev na spletu. Postali so bolj osveščeni, temu primerno bolj zahtevni in željo preprosto povedano od spletne trgovine več kot v preteklosti.

Spremembe gre pričakovati tudi v prihodnosti prav zaradi povpraševanja ter vedno bolj kakovostne ponudbe, ki jo večkanalni marketing nudi.

Nakup na spletu, moderna oblika trženja

Nakup na spletu je moderna oblika trženja moderna oblika trženja . Gre za, predvsem v Sloveniji, razmeroma novo obliko trženja, ki se bo zagotovo še razvijala.

Sodobni vsakdanjik ljudi vedno bolj pomika od ustaljenih navad, ki počasi postajajo klasika. Nakup na spletu je tipičen primer, saj se ob dobrih izkušnjah uporabnik težje odloča za starejše, klasične oblike nakupa. Spremembe bodo pri takih nakupih narekovale spremembo vlog. Klasični nakup bo postal redkost in bolj cenjen, nakup na spletu pa množično uporabljen v vsakdanjiku. Zato obstaja možnost, da se bo cena klasičnim nakupom upravičeno povečevala in bodo trgovci imeli pri njej večjo dodano vrednost. Za klasičen nakup je namreč značilno, da ga nakup na spletu v celoti ne more nadomestiti. Tako bo ob nakupu kupec ob klasičnem nakupu hočeš nočeš moral sprejeti prodajne pogoje trgovca. Predvsem se bodo klasični nakupi obdržali pri izdelkih individualne narave, ki imajo seveda individualne lastnosti in značilnosti.

Nakup na spletu je precejšnje tveganje ob nakupu , predvsem ko govorimo o individualnih zahtevah. Poleg napačnih lastnosti in posledično neuporabe, imamo dodatne stroške, ko hočemo neuporaben izdelek zamenjat z uporabnejšim. Ob tem se moramo dodatno zavedat tveganja poštenosti trgovca, saj mnogi računajo prav na opustitev postopka za vračanje neuporabnega izdelka. Poleg stroškov, ki nastanejo pri vračanju z izdelki, mnogi računajo tudi na zapletene postopke, ki so potrebi, da neustrezen izdelek zamenjamo z ustreznim. Ob tem seveda lahko postopek zavlačujejo, saj je običajno izdelek že plačan in se jim z zamenjavo nikamor ne mudi.

Ob vseh negativnih lastnostih ima nakup na spletu tudi pozitivne lastnosti. Trgovec, ki se bo neprofesionalno obnašal do strank, tvega z izgubo večje množice strank. Treba se je zavedat, da splet ni sredstvo za zgolj pozitivne informacije, ampak se lahko nakup na spletu, ki ni bi profesionalno izveden vrne kot občuten plaz negativnih učinkov za trgovca.

Več informacij pa najdete tukaj