Arhiv Značk: vitamini

Kako se v telesu pokaže, ko manjka vitamin B kompleks?

B kompleks ni en sam vitamin, ampak je skupek več vitaminov skupine B. Vsak od njih ima svoje ime, označujemo jih s črko B in s številko. Večina teh vitaminov ima v telesu svojo vlogo, ki je izjemno pomembna, saj skrbi za nastajanje energije iz zaužite hrane. B kompleks skrbi za nastanek energije in zato, da pride hrana do končnega cilja in tam služi svojemu namenu, ki pa je v prvi vrsti ta, da nahrani prav vsako celico v našem telesu. Vitamini skupine B so vitamin B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9 in B12. Vitamin B1 vsebujejo polnovredna žita in žitni izdelki, soja, sadje, kvas, stročnice, krompir, jajčni rumenjak, arašidi, oreščki, mleko, večina zelenjave, ribe, meso – pusta svinjina, B2 najdemo v mleku in mlečnih izdelkih, mesu, ribah, jetrih, polnovrednih žitih, listnati zelenjavi, jajcih, stročnicah in v kvasu. B kompleks je tudi vitamin B3, ki je v jetrih, pustem mesu, perutnini, ribah, polnovrednih žitih, avokadu, dateljnih, figah, suhih slivah, praženih arašidih, kvasu, jajcih. Vitamin B5 se nahaja v jetrih, ledvicah, rumenjaku, kvasu. Vitamin B6 vsebujejo banane, polnovredna žita in kalčki, soja, perutnina, stročnice, rumenjak, listnata zelenjava, ribe, dinja, zelje, neoluščen riž, arašidi, orehi, kvas, jajca, mleko. Vitamin B7 vsebuje kvas, mleko, sojina moka, neglaziran riž, arašidno maslo, šampinjoni, cvetača, stročnice, goveja jetra, jajčni rumenjak, orehi. Vitamin B9 je v listnati zelenjavi, kvasu. Vitamin B12 je v jetrih, govedini, svinjini, ribah, jajcih, siru, mleku in mlečnih izdelkih. Vsak od vitaminov skupine B ima svojo specifično nalogo, a glede na to, da v telesu nastopajo skupinsko, jih je treba jemati skupaj. Zato je še kako pomembno, da jemljemo več vitaminov te skupine hkrati. Pomanjkanje enega od vitaminov, ki jih vsebuje B kompleks, namreč lahko povzroči povečano potrebo tudi po drugih iz te skupine.

 

vitamini in minerali

Kako preprečiti prehlad

Prehlad je najpogostejša virusna okužba, za katero lahko zbolimo v kateremkoli letnem času, je pa najbolj pogosta v bolj hladnem obdobju leta. Zelo malo ljudi ima pravilno predstavo, kaj je to prehlad. Gre namreč za obolenje, ki ga povzročajo različni virusi. Kadar nas torej v posteljo položi prehlad, smo bili žrtev stotine virusov. Prav zaradi tega ogromnega števila virusov pa človek ne more razviti odpornosti na prehlad. Zamašen nos, bolečine v grlu, težave pri dihanju so klasični simptomi, ki nam povedo, da gre po vseh verjetnosti za prehlad. Običajno se prehlad prične s tem, da začutimo neprijetne občutke v zgornjih dihalih. Najprej prične boleti grlo, pojavijo se težave pri požiranju, nato pa se simptomi pojavijo še v nosni votlini. Pojavi se izcedek iz nosu, kmalu zatem pa se nos tudi zamaši.

V osnovi pri človeku, ki nima drugih zdravstvenih težav, je prehlad obolenje, ki ni nevarno in zato ne pušča nobenih posledic. Zato vam ni potrebno skrbeti, če vem povemo, da prehlad dejansko sploh nima zdravila. Razni analgetiki, ki nam jih predpišejo zdravniki, ali pa jih brez recepta kupimo v lekarnah ali drugje, niso zdravila. To so le sredstva, s katerimi lajšamo simptome, ki jih prehlad povzroča.

Pri tem pomagajo razna proti alergijska zdravila, povečanje doze C vitamina, cink in nazalni dekongestivi. Vendar pa so to le sredstva za lažje prenašanje bolezni in ne načini, kako jo ozdravimo. Glede na to, da zdravila torej ni, lahko pričakujemo, da tudi cepiva zoper prehlad ni. In res je tako. Edini način, da se zavarujemo pred prehladom, je, da krepimo svoj imunski sistem. Zato pa je pomembna predvsem uravnotežena prehrana, ki vsebuje veliko polnovrednih sestavin. Vitamini in minerali so ključ do krepkega imunskega sistema. Prehlad je mogoče preprečiti le tako, da ves čas skrbimo za zdrav način življenja z kvalitetno prehrano in telesno vadbo.

 

Ribje olje

Ribje olje pomaga pri ohranjanju zdravja in dobrega počutja

Danes je na trgu že precej različnih artiklov, ki se tržijo z obljubo, da pripomorejo k izboljšanju zdravja, vendar le malo jih je tako dobro znanstveno raziskanih kot ribje olje. To ima v sebi cel kompleks vitaminov. V njem najdemo vitamin D, ki je izjemno pomemben za krepitev imunskega sistema. Predvsem v bolj hladnih mesecih v letu je značilno, da se imunski sistem precej oslabi, zato v tem času pride ribje olje še toliko bolj prav. V zimskem času niso problem le nižje temperature, ampak tudi ali predvsem poslabšanje prehranskih navad ljudi. Sadju in zelenjavi se cene precej dvignejo, saj takrat ni več veliko sezonskih pridelkov. Zato se v povprečju zmanjša vnos teh za zdravje pomembnih živil.

Ribje olje lahko poleg vitamina D zagotovi še vnos vitamina E. Prehranski dodatki, ki vsebujejo vitamin E so izjemno pomembni na dolgi rok za zdravje telesa. Vitamin E je kakovosten antioksidant, ki nas lahko uspešno zaščiti pred prostimi radikali. Ti v telesu povzročajo vnetna stanja, zato se ljudje počutijo brez energije in slabotni. Ribje olje z antioksidativnimi učinki pomaga tudi pri zniževanju verjetnosti za nastanek rakastih obolenj. Poleg tega, da je vitamin E antioksidant, pa ščiti tudi srce, kožo in izboljšuje imunski sistem. Podobne funkcije ima tudi vitamin A, ki ga ribje olje tudi vsebuje, predvsem pa je pomemben za zdravje retine v očeh.

Zelo pomembna maščoba, ki jo vsebuje ribje olje, je omega 3. Gre za esencialno maščobno kislino, ki je človeško telo ne more samo proizvajati, je pa ključnega pomena za optimalno delovanje organizma. Ker ribje olje vsebuje omega 3 maščobne kisline propagira zdravje srca, izboljšuje delovanje možganov in drugih telesnih funkcij. Predvsem učinkovita se izkaže ribje olje tudi pri okrevanju od raznih obolenj. Dokazano namreč pospešuje celjenje sklepov in mišičnih vezi, zato lahko pripomore k hitrejši rehabilitaciji po telesni poškodbi.

http://fidimed.si/

Marelica je zdrav prigrizek ki preprečuje raka

Ste vedeli, da v ljudstvu Hunza v Karakorumu niti enkrat v 900 letni zgodovini niso odkrili niti enega raka? Ko so ugotavljali zakaj je tako, so prišli do odkritja, da je to povezano s prehrano ljudstva Hunze, ki se pretežno hranijo z marelicami in njenimi jedrci, le ta vsebujejo snov laetril ali amigdalin, ki je drugo ime za vitamin B17, ki se sprosti ob rakavi celici in raka ubije. Marelica je prava kraljica med sadeži. Kot so že včasih rekli so marelice zelo dobre za otroke, športnike in ljudi, ki se dnevno srečujejo v veliki intelektualnimi in duševnimi napori. Marelica ima tudi drugo ime sadež večne mladosti.

Marelica-1

Kot smo že večkrat zapisali je sadje bogat vir vitaminov in mineralov. Prav tako velja, da vsebuje marelica največ provitamina A oziroma betakarotena. Poleg tega se lahko pohvali tudi z bogato vsebnostjo vitamina B1, B2, vitamina C, kalija, železa, kalcija in fosforja. Marelice so primerne tudi kod dietna prehrana, ker vsebujejo malo kalorij in veliko vlaknin. Eden največjih zagovornikov marelic je arabski kirurg Mešue, ki je marelice uporabljal za lajšanje bolečin v ušesih, nosu in proti hemoroidom. Marelica je bogat vir antioksidantov in tako po raziskavah preprečuje nastanek raka in preprečuje nastanek bolezni srca in ožilja.

Marelica-2

Marelica se lahko uporablja tudi kot čaj, kjer pa so koristne učinkovine priznane pri zunanji uporabi. Tako prevretek narezanih marelic uporabljamo za obkladke proti ušesnim in nosnim boleznim. Tako za liter prevretka (poparka) potrebujemo sto gramov narezanih marelic, ki jih nekaj minut kuhamo v vodi, pokrijemo in pustimo stati petnajst od dvajset minut. Počasi se približuje sezona marelic in tako se pripravite, da izkoristite njihovo zdravilno moč.