Arhiv Značk: zdrava prehrana

Zdrava prehrana prisluhne v prvi vrsti osebi

Zdrava prehrana je zelo širok pojem ter za vsak človeški organizem bolj ali manj različen glede na povprečje.

Zato mora zdrava prehrana upoštevati individualne zahteve. Hkrati pa ne moremo mimo nekaterih znanstveno določenih in preverljivih dejstev, kot so indeks telesne teže, centralna zamaščenost in razna druga dejstva. Ko imamo vsa našteta merila v okviru zdravega in neškodljivega, je naša zdrava prehrana vse, kar splošno dobro zdravstveno stanje vzdržuje. V primeru težav, kot so prekomerna telesna teža, moramo najprej spoznati sami sebe. Za veliko ljudi je zdrava prehrana vse, kar jim paše. Vendar to drži zgolj v primerih, ko je telesna teža optimalna ter prehrana izpolnjuje vse zahteve telesa oziroma organizma in ne povzroča težav. Če imamo prekomerno telesno težo, naš ustaljen jedilnik ni zdrava prehrana. Zmanjševanje telesne teže v tem primeru najprej zahteva spoznati osnovna dejstva osebne prehrane. Če ne gre drugače, je potrebno jedi preprosto zapisati v sestavi, količini, času uživanja ter vseh drugih značilnosti. S tem ustvarimo osnovo, na kateri bomo gradili spremembe. Znižanje telesne teže lahko prinese že zgolj nekaj popravkov našega zapisanega jedilnika. Praktično to lahko pomeni prerazporeditev obrokov skladno z potrebami. Če delovne obveznosti začnemo zjutraj ter trajajo približno tretjino dneva, je nujno potrebno zagotoviti energijo za profesionalne aktivnosti. V tem primeru bo zdrava prehrana lahko zagotovljena zgolj z premikom urnika prehranjevanja na jutranje ure. Pogosto zaznana napaka je prehranjevanje v večernih urah oziroma po končanih delovnih obveznostih. Kar je narobe z več vidikov, posebno v primeru odsotnosti konkretnega in energijsko primernega zajtrka. Zjutraj odvihramo skozi vrata praktično brez zajtrka, med delom pojemo malo ali komaj omembe vredno, zato se pojavi v večernih urah izjemen občutek lakote. Potrebe sicer zadovoljimo, vendar obremenimo telo in organizem s prehranjevalnim procesom v času, ko bi moralo počivati oziroma se regenerirati.

Zdrava prehrana velikokrat zahteva korenite spremembe v življenju. Dodatne informacije najdete na naši internetni strani.

Zdrava prehrana

Zdravo hujšanje

Hujšanje je stvar, ki jo vsak človek izkusi vsaj enkrat v življenju. Glede na to, da smo iz vseh strani stalno bombardirani z manekenkami s čudovitimi telesi in moškimi z ogromnimi bicepsi, ni to nič čudnega. Bolj kot kdajkoli je hujšanje postalo naša stalnica, saj si vsak želi ustrezati idealu in se tako prikupiti nasprotnemu spolu. Ogromna prodaja knjig, revij in oddaj o hujšanju to le še potrjuje in ljudje velikokrat ne znamo postaviti meje do katere je hujšanje še zdravo. Ljudje se poslužujemo hitrih diet s katerimi želimo v čim krajšem času izgubiti čim več kilogramov, a že sama logika nam narekuje, da je zdravo hujšanje izvedeno postopoma, skozi daljše obdobje. Zakaj? Zato ker se tudi naši odvečni kilogrami niso nakopičili le v enem tednu, zato ne moremo pričakovati, da bodo tako hitro tudi izginili. Hujšanje ne sme postati muka ampak del našega življenja, saj bomo le s takim »hujšanjem« dosegli želene rezultate, ki jih bomo lahko tudi obdržali.
Najpomembnejši dejavnik zdravega hujšanja je prav zagotovo zdrava prehrana. Hujšanje ne pomeni stradanja, pomeni le način življenja in vnos čim manj telesu škodljivih stvari, čeprav to žal vključuje tudi hrano kot so hamburgerji, tortice in druga hitra hrana, ki je sicer zelo okusna, a žal tudi popolnoma nekoristna za naše telo. Ker vsa našteta hrana vsebuje ogromno odvečnih sladkorjev ter hranil, ki jih naše telo ne potrebuje, postane hujšanje z uživanjem take hrane skoraj nemogoče. Za učinkovito hujšanje brez tako imenovanega jo-jo efekta je potrebno na svoj jedilnik umestiti hrano, ki je zdrava ter nas obenem tudi nasiti in je lahko ob pravilni pripravi prav tako ali še bolj okusna kot kakšen hamburger ali tortica. Z okusno hrano pa tudi hujšanje zagotovo ne bo več tako težko. Ne verjamete? Pa poskusite!

Hujšanje, večno hrepenenje po vodnjaku mladosti

HujšanjeHujšanje, verjetno ni nikogar, vsaj oseb ženskega spola, ki še niso slišale za to besedo. Navadno se še posebej intenzivne priprave in napori do želene postave začnejo malo preden se začnejo poletni meseci in je čas, da se končno odvržejo odvečna oblačila. Že ob misli na kratka poletna krilca in na lahke majice se kar zgrozimo, ko zapremo oči in na tihem vidimo svojo zimsko podobo neznanke v ogledalu. Misija hujšanja je tako rekoč vsako leto nujno potrebna, pa, če si to želimo ali pa ne. Večina izmed nas si najprej pripravi shujševalni načrt. Hujšanje pa je proces, ki mora imeti več faz in se ne zgodi kar tako, iz dneva v noč. Dejstvo je, da prav vsak shujševalni načrt nikoli ni bil in nikoli ne bo enak za vse. Hujšanje tako zahteva povsem individualni pristop. To je pomembno predvsem zaradi dejstva, da smo si ljudje različni in telo vsakega posameznika zelo različno odreagira na določeno vrsto hrane. Vsak, ki hujšanje vzame dovolj resno se bo dobro spoznal s svojim telesom in z njegovimi zahtevami zato bo sčasoma zelo dobro ugotovil kaj mu ustreza in kaj ne. Težko in zahtevno opravilo, pa čeprav se nam ne zdi je hujšanje.

Le naravno hujšanje je zdravo hujšanje!

Hujšanje je ena najtežjih nalog s katero pa se mora danes žal soočiti že marsikdo. Mnogi posegajo po drastičnih dietah, ki niso le nezdrave, temveč so lahko zdravju celo nevarne in škodljive. Zdravniki zato priporočajo, da se je hujšanja treba lotiti s pametjo in preudarno. Prvo pravilo, ki ga moramo upoštevati je, da pri hujšanju ne zaužijemo manj kot 1050 kalorij na dan, saj lahko manjša količina v telo vnesenih kalorij resno prizadene zdravje, paziti pa moramo tudi na to, da ne izgubimo več kot kilograma do dveh teže na teden.

 

Ob hujšanju je izjemno priporočljiva tudi redna telovadba, saj bomo le tako telo, ki bo izgubljalo najprej vodo in nato mišično maso, ohranili zdravo in močno. Hujšanje brez telovadba ne bo prineslo želenih učinkov, saj telo ne bo pravilno oblikovano. Za hujšanje so najbolj primerne aerobne vaje pri katerih počasi, a konstantno izgorevajo maščobe, priporočljiv je predvsem tek pa tudi kolesarjenje in plavanje.

 

Ključno pri hujšanju pa je predvsem, da se pravilno prehranjujemo in da ne uživamo kakršnihkoli preparatov, ki obljubljajo hitro izgubo odvečnih kilogramov. Pravilna prehrana, manjši in redni obroki ter več gibanja so bistveni pri hujšanju in bodo tudi privedli do želenih rezultatov in želene telesne teže. Hitri načini hujšanja brez tega, da bi spremenili prehranske in življenjske navade so tek na kratke proge, ki se pogosto slabo konča, saj se izgubljeni kilogrami hitro povrnejo in običajno še okrepijo. Za učinkovito hujšanje posezite po lažji, manj kalorični hrani, predvsem pa se izogibajte sladicam, mastnim jedem in cvrtju.