hujšanje

Za hujšanje je potreben kalorični primanjkljaj

Odstotek ljudi s previsoko telesno težo se v zadnjih desetletjih močno povečuje, zato se povečuje tudi zanimanje ljudi za hujšanje. S prekomerno telesno težo so znanstveniki povezali številne sodobne bolezni, tukaj gre zlasti za bolezni srca in ožilja. Hujšanje zato ni le lepotni podvig, ampak je tudi način, kako izboljšati svoje zdravje in nasploh kakovost življenja. Vendar pa so danes številni časopisi zapolnjeni z nasveti za hujšanje, ki so daleč proč od tega, kakšen bi moral biti zdrav pristop. Hujšanja se moramo lotiti na strateški način. To pomeni, da se moramo najprej pozanimati o osnovi, kako zagotoviti pogoje, da sploh lahko pričnemo hujšati, poleg tega pa moramo spoznati tudi zdrave načine za hujšanje.

 

V osnovi velja za hujšanje preprosta formula: hujšali bomo takrat, ko bomo v telo vnesli manj kalorij, kot jih bo telo porabilo. Tega se zavedajo praktično vsi, ki se odločijo za hujšanje. Vendar le malo ljudem uspe projekt izvesti do konca. Razlogov za to je veliko, eden izmed ključnih pa so tako imenovane skrite kalorije. Posamezniki pozabljajo, da imajo izdelki kot so sokovi, mleko in razni prigrizki tudi kalorij in pogostokrat kar precej. Dve veliki kavi z veliko mleka imata lahko toliko kalorij, če jima dodamo še žličko sladkorja, kolikor bi jih imel en zdrav uravnotežen obrok. Hujšanje tudi ni uspešno, če zraven popijemo liter soka ali kakšne druge pijače, ki ima zopet toliko kalorij, kot eden ali pa dva običajna zdrava obroka. Hujšanje bo torej uspešno le takrat, ko bomo vsaj približno prešteli kalorije, ki smo jih vnesli v svoje telo, in zagotovili, da jih je bilo manj, kot smo jih porabili.