Zakaj so pomembni proteini in ogljikovi hidrati?

Kot že večina izmed nas ve, so beljakovine najpomembnejši sestavni del mišic, ki pa jih naš organizem razgraja na aminokisline – to so najmanjša enota proteina. Proteine običajno najdemo v mesu, mlečnih izdelkih (mleko, sir, skuta), jajcih in manjših količinah zelenjave. Proteine oziroma beljakovine mora vsak izmed nas zaužiti vsak dan, predvsem pa jih morajo še veliko več zaužiti športniki, saj morajo s proteini obnoviti in nahraniti mišice po naporni vadbi. Ker pa bi morali za to, da nahranijo mišice pojesti kar nekaj mesa in mlečnih izdelkov, pa zato jedo proteine, ki jih lahko dobimo v raznih trgovinah s športno prehrano. Ker so takšni proteini v plastični embalaži in v obliki prahu, veliko ljudi misli, da so narejeni na umeten način, ter da vsebujejo telesu škodljive snovi. Vendar to sploh ni res! Res je, da so malo predelani, vsaj zaradi roka uporabe, vendar vsebujejo enake snovi, kot pa na primer meso oziroma beljakovine, ki jih najdemo v naravnih izdelkih. Nekateri proteini vsebujejo še veliko boljše snovi, prav tako pa je vnos le-teh veliko lažji in učinek veliko boljši. Proteine lahko jemo tudi namesto obroka (zajtrk, malica in tako dalje).

Tako kot proteini pa so tudi pomembni ogljikovi hidrati, čeprav se jih kar precej ljudi izogiba, ker mislijo, da ogljikovi hidrati »redijo«. Je res, da osebe, ki pojedo veliko ogljikovih hidratov in se pri tem nič ne gibljejo, pridobijo na telesni teži, vendar če ogljikove hidrate jemo v zmerni količini, potem naj vas to ne skrbi, saj ogljikove hidrate čez dan »pokurimo«. Večina hrane vsebuje ogljikove hidrate: kruh, krompirju, riž, testenine, kaše, kosmiči, zelje, paprika in tako dalje. Oseba, ki ne je ogljikovih hidratov lahko občuti utrujenost, ima občutek brez moči, nima energije in tako dalje. Poznamo tudi sestavljene ogljikove hidrate, ki se delijo na tri skupine:
– disaharide
– oligosaharide
– polisaharide